موزه لوور در تهران!

موزه لوور در تهران!

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 اسفند ، 1396

شاید برای خیلی از مردم، بازدید از موزه تاریخی و باشکوه لوور که یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری فرانسه می باشد، یک آرزو باشد و هیچ وقت امکان این را نداشته باشند تا به فرانسه سفر کنند و از این موزه و آثار گرانبهای آن بازدید کنند. طبق توافق های فرهنگی و هنری انجام شده بین دو کشور ایران و فرانسه، 56 قلم از آثار تاریخی موزه لوور به ایران آورده شده و قرار هست به مدت 3 ماه در موزه ی ملی ایران تحت عنوان "لوور کوچک" به نمایش گذاشته شود.

با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا نگاهی به جزئیات این موزه داشته باشیم.

به گفته مدیر کل موزه ملی ایران، در مجموع 56 اثر با ارزش از بخش های مختلف موزه اصلی لوور انتخاب شده است و در این موزه به نمایش گذاشته می شود. این آثار مربوط به تمدن‌های باستان در غرب آسیا، اروپا و شمال آفریقا می باشد و فقط دو اثر از آن ها مربوط به ایران می باشد. این دو اثر شامل «تبر کتیبه‌دار» و «شیء برنزی از لرستان» می باشد که حدود سه ‌هزار سال قدمت دارند. از دیگر آثار گرانبهای این موزه می توان به پیکره «ابوالهول» از سنگ بازالت مربوط به دوره «فرعون‌ هاکور» از بخش عتیقه‌های مصر باستان اشاره کرد.

برگزاری این نمایشگاه یک توافق دو جانبه می باشد و بعد از برگزاری "لوور کوچک" در تهران، قرار بر این است که در تیر ماه 97، نمایشگاهی با عنوان "امپراطوری گل سرخ؛ ایران در قرن 19" در لوور لانس برگزار شود و 22 اثر مربوط به دوره قاجار در آن به نمایش گذاشته شود.

نمایشگاه "لوور کوچک"  از 14 اسفند امسال تا 18 خرداد 1397 در موزه ملی ایران برگزار می شود. بلیط ورودی حدود 5 هزار تومان می باشد و ساعت بازدید از ساعت 9 صبح تا 18:45 بعد از ظهر می باشد.


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql