پارک ملی و رودخانه پورتو پرنس فیلیپین

پارک ملی و رودخانه پورتو پرنس فیلیپین

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 اسفند ، 1397

 

The Puerto Princesa Subterranean River

کشور فیلیپین، برای داشتن طبیعت بینظیرش، بین گردشگران بسیار محبوب می باشد. یکی از دیدنی های بسیار زیبا و نفسگیر فیلیپین، پارک ملی پورتو پرنس یا پورتو پرنسسکا در شهر پورتوپرنسس می باشد. یکی از جذابیت های این پارک، دارا بودن طولانی ترین رودخانه سرپوشیده جهان می باشد که سالانه میلیون ها گردشگر برای بازدید از آن به فیلیپین سفر می کنند.

پارک-ملی-رودخانه-پورتوپرنس

نام کامل این رودخانه The Puerto Princesa Subterranean River می باشد که مخفف آن پورتو و پرنسسکا می باشد و برای سهولت بیان به پی پی معروف شده است. این رود با 8.2 کیلومتر طول، شهر پورتو پرنسس را به استان پالاوان وصل می کند. جالب است بدانید که پارک ملی پورتو پرنسس در سال 1992  میلادی بازگشایی شد و همان زمان نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. در ۱۱ ماه نوامبر سال 2011  میلادی رودخانه زیرزمینی پی پی نامش به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعت دنیا دهان به دهان پیچید تا این که نهایتا در 21  ژانویه سال 2012 رسما یکی از عجایب هفتگانه دنیا شد. اگر می خواهید که حداقل نیمی از شگفتی رودخانه پی پی را لمس کنید باید سوار بر قایق شده و به میان آب ها بروید، شما با سوار شدن بر قایق می توانید صخره های چکنده غار را به وضوح ببینید و همچنین می توانید با گوش کردن به داستان هایی که قایق رانان از حقایق منطقه برایتان تعریف می کنند، لحظات خوشی را سپری کنید.

رودخانه-پورتوپرنس

غارهای اطراف رودخانه، اندازه های متفاوتی دارند، گاه ارتفاعشان  به اندازه قد انسان های درون قایق است درحالیکه ارتفاع برخی غارها به 60 متر هم می رسد. پارک ملی پورتو پرنس زیستگاه حیوانات گوناگونی است، شما با رفتن به سوی رود پی پی می توانید انواع و اقسام این حیوانات را مشاهده کنید. مطمئنا خفاش های آویزان شده در غارها، لاکپشت، قورباغه و پرندگان گوناگون را در طول سفرتان خواهید دید. به دلیل محیط زیست جالب پارک پورتو پرنس حتی دوزیستان هم در انواع و اقسام گوناگون در این ناحیه وجود دارند که حدودا تعدادشان به ۱۰ گونه می رسد. متاسفانه امکان برپایی کمپ در اطراف رودخانه وجود ندارد و اگر قصد داشته باشید که شب را هم در همین منطقه سپری کنید باید از مسافرخانه ها و هتل های شهر کوچک سابانگ که نزدیک به پورتو پرنسس است استفاده کنید.

بهترین زمان برای بازدید از رودخانه پورتو پرنس، ماه های دسامبر، ژانویه، مارس، آوریل و می ( آذر، تیر، اسفند، فروردین تا آخر اردیبهشت ) می باشد، زیرا آب رودخانه در مناسب ترین زمان برای قایقرانی قرار می گیرد و طبیعت اطراف رود هم بسیار دیدنی می باشند.

پارک-ملی-رودخانه-پورتوپرنس-فیلیپین


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql