شهر ساحلی بالچیک بلغارستان

شهر ساحلی بالچیک بلغارستان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 مرداد ، 1397

شهر ساحلی بالچیک، یکی از تفریح گاه های ساحلی کشور بلغارستان می باشد که برای دارا بودن سواحل زیبا و آب و هوای مطبوع و طبیعت لذتبخشی که دارد، سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. این شهر علاوه بر امکانات تفریحی، جاذبه های بسیاری نیز دارد که از جمله آنها می توان به قصر بالچیک اشاره کرد. شهر بالچیک بر فراز تپه هایی که از دوبروجا تا ساحل دریای سیاه کشیده شده اند، بنا شده است و در استان دوبریج در مرز با همسایه شمالی بلغارستان، یعنی رومانی قرار دارد. منطقه بالچیک در 42 کیلومتری شهر وارنا قرار دارد و با شهر صوفیه، پایتخت بلغارستان، 480 کیلومتر فاصله دارد.

شهر-ساحلی-بالچیک-بلغارستان

منطقه بالچیک توسط سلسله تراسیان و قرن ها پیش از میلاد مسیح بنا شده و در دوره های مختلف، بخشی از قلمرو امپراتوری های روم، یونان، بیزانس و عثمانی بوده است. بعد از استقلال بلغارستان از عثمانی در سال 1878 بالچیک به عنوان مرکزی ثروتمند برای کشاورزی و بندری مهم برای صادرات گندم شناخته شد.  بعد از دومین جنگ بالکان در سال 1913 شهر، قسمتی از پادشاهی رومانی گشت. اما در فاصله سالهای 1916 تا 1919 در جنگ جهانی اول، شهر توسط بلغاری ها باز پس گرفته شد. وقتی خشونت در منطقه پایان یافت، رومانی ها قدرتشان را در منطقه افزایش دادند اما در سال 1940 درست قبل از بروز جنگ جهانی دوم، بر اساس پیمان کرایووا منطقه بالچیک به طور کامل توسط رومانی به بلغارستان واگذار شد.

یکی از جاذبه های دیدنی معروف در این منطقه، قصر سلطنتی بالچیک است. این قصر در فاصله سالهای 1926 تا 1937، زمانی که منطقه بالچیک تحت اشغال رومانی بود، به دستور ماریا ملکه رومانی ساخته شد تا استراحتگاهی مجلل برای او و خانواده سلطنتی رومانی باشد.

شهر-ساحلی-بالچیک


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql