مجسمه علی و نینو باتومی

مجسمه علی و نینو باتومی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 تیر ، 1397

 Ali & Nino Statue Batumi

یکی از جاذبه های گردشگری اصلی شهر باتومی مجسمه منحصر به فرد علی و نینو می باشد که در بلوار باتومی و در کنار دریای سیاه قرار گرفته است. با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با جزئیات این مجسمه بیشتر آشنا شوید.

مجسمه علی و نینو که با نام مجسمه عشق نیز شناخته می شود، نمادی از عشق نافرجام دو جوان می باشد. در واقع این مجسمه بر اساس داستان یک رمان اتریشی به همین نام ساخته شده است.

رمان عاشقانه "علی و نینو" در سال 1937 توسط کوربان سعید نوشته شده است و در سال 2016 فیلم سینمایی نیز بر اساس همین داستان ساخته شده است. این رمان روایتگر داستان عشق نافرجام علی و نینو می باشد. علی جوانی مسلمان از کشور آذربایجان و نینو دختری مسیحی از کشور گرجستان بودند که درگیر رابطه ی عاشقانه می شوند ولی به دلیل اختلافات مذهبی با مخالفت شدید خانواده خود روبه رو می شوند و با مرگ علی در مقابله با حمله ارتش روسیه، این داستان به صورت غم انگیزی به پایان می رسد.

در سال 2010، هنرمند گرجستانی به نام تامارا، با الهام از این داستان عاشقانه، تندیس علی و نینو را در کنار دریای سیاه درست می کند که نمادی برای پیوند این دو جوان در بهشت می باشد.

این مجسمه های فلزی حدود 7 متر ارتفاع دارند و در یک حرکت 8 الی 10 دقیقه ای به یکدیگر می رسند و با عبور از یکدیگر از هم جدا می شوند. در تور باتومی خود می توانید در کنار بازدید از مجسمه علی و نینو، از دیگر جاذبه های گردشگری نزدیک آن مانند برج الفبا و چرخ فلک باتومی نیز بازدید کنید.

مجسمه-علی-نینو-باتومی
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql