کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 مهر ، 1397

Sagrada Família Church Barcelona

ساگرادا فامیلیا، نام کلیسایی خارق العاده و خاص در شهر بارسلونا می باشد که به معنای خانه مقدس است و از اصلی ترین جاذبه های توریستی این شهر است. آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید تا بیشتر با این کلیسا آشنا شوید.

 کلیسای-ساگرادا-فامیلیا-بارسلونا

کلیسای ساگرادا فامیلیا شهر بارسلونا، پس از گذشت 130 سال همچنان در حال بازسازی می باشد. شکوه این کلیسا بلند توجه هر شخصی را به خود جلب می کند. هنگامی که عملیات ساخت آن به پایان برسد، ارتفاع بلندترین برج آن تقریباً یک و نیم برابر بلندتر از برج فعلی می‌شود. اگر چه ساگرادا فامیلیا نیمه کاره باشد، ولی سالانه نزدیک به 8.2 میلیون مسافر تور اسپانیا و گردشگران نقاط مختلف جهان را به خود جذب کرده است.  

کلیسای ساگرادا فامیلیا شهر بارسلونا، به سفارش جامعه محافظه‌کار و به جهت کفاره‌ای برای گناهان مدرنیته شهر بنا شد. معمار این بنای تاریخی شخصی به نام آنتونی گائودی بود که تمام فکر و وقتش را گرفته بود. آنتونی گائودی به پایان رساندن این بنا را مأموریت از طرف خدا می دانست، به گونه ای که وقتی بودجه ساخت کلیسا به اتمام رسید، او برای ادامه کار و به سرانجام رساندن پروژه از خود هزینه میکرد. او در اواخر عمر خود از افراد علاقه مند نیزدرخواست کمک کرد.

کلیسایی که آنتونی گائودی ساخت  95 متر طول و 60 متر عرض داشت که ظرفیت 13.000  نفر را داشت و برج مرکزی‌اش با 170 متر ارتفاع در بالای بازویی قرار می‌گرفت. هنگامی که گائودی درگذشت فقط سردابه، دیوارهای بخش خطابه، یک ورودی و یکی از برج‌ها به اتمام رسیده بود. در سال 1930 میلادی سه برج دیگر ساخته شد ورودی قسمت شمال شرقی را کامل کردند. چند سال بعد در سال 1936 در طی جنگ‌های داخلی اسپانیا، تعدادی از آنارشیست‌ها محیط داخلی ساگرادا فامیلیا را مانند کارگاه‌ها، نقشه‌ها و مدل‌ها سوزاندن و تخریب کردند که بعدها در سال 1952 میلادی مجدداً بازسازی آن شروع شد که همواره با مخالفت هایی مواجه شد که عملیات بازسازی را کند میکرد.

مقابل سر در ورودی «مصائب مسیح»، مدرسه گائودی، یکی از گوهرهای ساده‌تر وی وجود دارد. آنتونی گائودی این کلیسا را به جهت مدرسه کودکان بنا کرد و طراحی آن به شکلی است که تا باشکوه و عظمت و خاص می باشد و از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری بارسلونا می باشد. سر در ورودی «شکوه و افتخار» هنوز در حال ساخت بوده و آن‌ هم مثل سایر با 4 برج بلند تاج‌گذاری می‌شود که در نهایت تعداد 12 برج به نشانی از 12 حواری مسیح را تشکیل می‌دهند. برج مرکزی که ارتفاع آن 170 متر است نیز نشانی از عیسی مسیح می باشد. 5 برج دیگر نمادی از مریم مقدس و چهار قدیس نیز وجود دارد. تا به امروز تنها 8 عدد از این برج‌ها به اتمام رسیده است.

در طبقه زیر همکف کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلونا  موزه گائودی  قرار دارد که نکات مهمی از زندگی و آثار آن با مدل‌ها و عکس‌هایی از کلیسا وجود دارد.  تالار جانبی‌ای که به سمت شرق انتهای موزه می‌رود، شما را به منظره‌ای از سردابه ساده‌ای هدایت خواهد کرد که پیکر این نابغه در آن دفن شد.

 کلیسای-ساگرادا-فامیلیا
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql