ورزشگاه نیوکمپ

ورزشگاه نیوکمپ

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 مهر ، 1397

Camp Nou, Stadium in Barcelona, Spain

شهر بارسلون در بین علاقه مندان به تور اسپانیا کاملاً شناخته است و نیازی به معرفی ندارد. این شهر با وجود عناصر گردشگری که دارد در بین گردشگران جهان بسیار محبوب است. اما در این مقاله آژانس خدماتی و مسافرتی آرزوی آسمان آبی تصمیم دارد تا شما را با یکی دیگر مکان های دیدنی بارسلونا آشنا کند و آن جایی به جز ورزشگاه نیوکمپ نیست که به عنوان قلب تپنده‌ شهر حساب می شود و معبدی برای طرفداران فوتبال است که از تمام جهان برای تماشای فوتبال به اینجا می آیند.

ورزشگاه-نیوکمپ

ورزشگاه نیوکمپ (Camp Nou) خانه‌ تیم فوتبال شهر بارسلونا می باشد که تا به امروز بزرگ‌ترین استادیومی است که در قاره اروپا وجود دارد. این استادیوم پس از گذشت سه سال در سال 1957 میلادی ساخته شد که در جام جهانی 1982  میلادی به جایگاه بالایی دست پیدا کرد.  اوایل ورزشگاه نیوکمپ گنجایش  تعداد 120.000 تماشاگر بود که بعدها به دلیل استانداردهای اتحادیه فوتبال اروپا «یوفا» ظرفیت آن  به 99.000 کاهش پیدا کرد.  ارتفاع این ورزشگاه دارای 48 متر می باشد که طولی به انداره 250  متر و دارای پهنای 220  متر می باشد . مساحت کلی آن 55000 متر مربع می باشد.یکی از ویژگی های نیوکمپ این است که  افراد می توانند در مدت زمان 5 دقیقه هر جایی که باشند از ورزشگاه خارج شوند.

خوان گمپر  (Joan Gamper) نام موسس ورزشگاه نیوکمپ می باشد که متولد کشور سوئیس است. بد نیست بدانید که رنگ‌های قرمز و آبی پیراهن باشگاه بارسلونا به دلیل احترام گذاشتن به باشگاه بازل (Basel) کشور سوئیس می باشد است که خوان گمپر زمانی کاپیتان آن بود. طرفداران باشگاه بارسلونا تا به امروز 160.000  عضو دارد که یکی از بزرگ‌ترین‌ها در دنیا می باشد. مدتی مسئولان باشگاه بارسلونا تصمیم گرفتند که گنجایش استادیوم را مجدداً مانند قبل تا 115.000  نفر افزایش بدهند که تا امروز موفق به انجام آن نشده اند. در روز 17 نوامبر 1982 پاپ ژان پل دوم از استادیوم نیوکمپ بارسلونا بازدید نمود و با 120.000  نفر مراسم دعا را اجرا نمود و که منجر شد از آن روز به بعد پاپ نیز عضوی از باشگاه بارسلونا به حساب آمد.

سال 2007 میلادی در روز 22 سپتامبر پیش‌نویس طرح توسعه ورزشگاه به مردم ارائه شد. نورمن فاستر (Norman Foster)  که از معماران معروف بود  مسئولیت بازسازی استادیوم نیوکمپ  را به عهده گرفت، اما این قرارداد به خاطر وجود بدهی‌های سنگین باشگاه لغو شد و به جای آن پروژه‌های مانند ساختمان جدید تیم بسکتبال در اولویت قرار گرفت.

ورزشگاه-نیوکمپ-بارسلون

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql