جشنواره میمون ها در لوپبوری تایلند

جشنواره میمون ها در لوپبوری تایلند

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 اسفند ، 1398

جشنواره میمون ها در لوپبوری تایلند

معرفی جشنواره میمون ها در تایلند

یکی از جشنواره های عجیب که تاریخچه قدیمی هم دارد و در همه جای جهان نیز برگزار می شود، جشنواره میمون ها می باشد که در نوع خود جالب است که در شهر لوپبوری ( Lopburi ) تایلند اجرا می شود. این شهر با پایتخت این کشور یعنی شهر بانکوک نزدیک به 150 کیلومتر فاصله دارد. جشنواره میمون ها هر سال در یکشنبه ماه نوامبر برگزار میگردد و جالب است بدانید که از تعداد 3.000 میمونی که در این شهر وجود دارد با غذاهای گوناگون پذیرایی می شود که می تواند برای خیلی از گردشگران و مسافران تور تایلند عجیب باشد. برای آشنایی بیشتر همراه با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی باشید.

جشنواره-میمون-ها-در-لوپبوری-تایلند

این مراسم به خاطر میمون های ماکاک که نوعی بوزینه است اجرا می شود که گفته شده با انسان ها ، به ویژه مردمان کشور تایلند رابطه خوبی دارند، به همین دلیل است که خیلی خوب و کامل و به بهترین نحو این مراسم را اجرا می کنند تا میمون ها لحظاتی شادی را داشته باشند. در این جشن نزدیک به 2 تن خوراکی و میوه های مختلف فراهم شده است و از هرکدام که بخواهند می توانند بخورند و هیچ کس هم کاری با آنها ندارد. جالب است بدانید که میمون نماد شهر لوپبوری می باشد و در نقاط مختلف این شهر انواع مجسمو تندیس های بزرگ میمون را مشاهده خواهید کرد، حتی میمونها در خیابانهای شهر وجود دارند و مهارت زیادی در دزدیدن کیف و وسایل مردم دارند. طبق اسنادی که وجود دارد طرح جشنواره میمون ها برای نخستین بار توسط شخصی به اسم نان یونگ یوث کیتاوانانوسنت Yong Yuth Kitawananusont  عنوان شد که صاحب مسافرخانه لوپبوری ( Lopburi) بود و مقابل مسافرخانه آن یک مجسمه میمون وجود دارد و  موفق شده گردشگران و مسافران تور تایلند را جذب مسافرخانه خود کند. او اعتقاد داشت که موفقیت آن به مجسمه میمونها مرتبط بوده است  که به خاطر همین دلیل تصمیم گرفت که یک بوفه برای میمون های درست کند و به این ترتیب بود که در سال 1989 میلادی  اولین جشن میمون ها برگزار شد و در سالهای بعد نیز این مراسم ادامه پیدا کرد. بنا بر اتفاق، پادشاه تایلند در سال 2015 میلادی در ماه اکتبر از دنیا دفت و به همین دلیل مردم تصمیم گرفتند مراسم را به گونه ای متفاوت برگزار کنند. در مراسمی که در آن سال برگزار شد از تعداد بیشتری میمون پذیرایی شد و حدود 3 کامیون میوه برای مراسم در نظر گرفته شده بود.

جشنواره-میمون-ها-در-تایلند

یکی از بخش های جذاب و دیدنی جشنواره میمون ها قسمت پایانی این مراسم می باشد که میمون های غذا به اندازه کافی خورده و شروع به شیطنت می کنند و غذا ها و میوه ها را به سوی یکدیگر پرت می کنند و می رقصند و سر و صدا می کنند. در نهایت زمانی که کاملا سیر و خسته شدند روی شاخه درختان می پرند و استراحت می کنند و بعد میزبانها مشغول نظافت شهر می شوند که به این شکل مراسم تمام می شود.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql