معرفی پیتزای ایتالیایی بعنوان میراث جهانی به یونسکو

معرفی پیتزای ایتالیایی بعنوان میراث جهانی به یونسکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 بهمن ، 1397

معرفی پیتزای ایتالیایی بعنوان میراث جهانی به یونسکو

می توان گفت پیتزا یکی از پرطرفدارترین غذاهای در سراسر دنیا است که اصالت آن به ایتالیا و شهر زیبای ناپل می رسد. ایتالیا کشوری است که پیتزا و پاستا را به جهانیان ارائه کرد اما شاید بیشتر مردم ندانند که این دو غذا چه راه های پر پیچ و خمی را برای رسیدن به شهرت طی کرده اند، در ادامه این مطلب از اخبار مجله گردشگری، آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی تاریخچه ای از پیدایش و محبوبیت پیتزا را برایتان شرح می دهد، پس با ما همراه باشید.

اولین بار در تاریخ، رومی ها بودند که غذایی را مانند پیتزای امروزی درست می کردند. بنا بر تاریخ نوشته ها، حدود 300 سال قبل از میلاد مسیح، رومی ها با ترکیب آرد و آب نان هایی را درست می کردند و با روغن و سبزیجات روی سنگ داغ می پختند. این نان ها که در منطقه مدیترانه به شهرت باورنکردنی رسیده بود رفته رفته به جنوب ایتالیا رسید و تا مدت ها غذایی فقیرانه به شمار می رفت که افراد در طبقات بالاتر، میلی به استفاده از آنها نداشتند. البته در آن زمان این نان ها به شکل امروزه و با گوجه فرنگی و پنیر سرو نمی شدند و امروزه این گوجه فرنگی است که ماهیت پیتزا را به این نان ها داده است.

ایتالیایی ها هنر پخت پیتزای خود را به نام ناپل به عنوان میراث جهانی بشریت به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل «یونسکو» معرفی کردند و از آنجایی که پیتزا ناپلی شهرتی جهانی دارد، کمیته ملی یونسکو کشور ایتالیا به پیشنهاد وزارت کشاورزی و با حمایت وزارتخانه‌های خارجه، دانشگاه‌ها، محیط زیست و اقتصاد، هنر پخت پیتزا ناپلی را در فهرست میراث جهانی بشزیت یونسکو ثبت کرد.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql