قوانین ورود و خروج به خاک ترکیه

قوانین ورود و خروج به خاک ترکیه

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 اسفند ، 1398

قوانین ورود و خروج به خاک ترکیه

ترکیه به دلیل این که یکی از قطب های گردشگری در دنیا است و همه ساله گردشگران بسیاری برای تفریح و خرید کردن به این کشور زیبا سفر می کنند دارای فرود گاه های پر رفت و آمدی است و بسیاری از گردشگران و مسافرن حتی کسانی که با تور ترکیه به این کشور سفر کردن می خواهند از قوانین ورود و خروج به خاک ترکیه با خبر بشوند تا در  فرودگاه های ترکیه دچار دردسر و مشکل نشوند.

قوانین-ورود-و-خروج-به-خاک-ترکیه

قوانین ورود به خاک ترکیه

افرادی که سن آن ها بالای 18 سال است، می توانند تا ۶۰۰ نخ سیگار، ۵۰ نخ سیگار برگ و ۱۰۰ نخ سیگاریلو که هر کدام کمتر از 3 گرم وزن با خود به همراه داشته باشند. حمل ۲۵۰ گرم تنباکو و۲۰۰ کاغذ سیگار و ۲۵۰ گرم تنباکوی پیپ نیز برای مسافران ترکیه مشکلی ایجاد نخواهد کرد. مسافران باید بدانند وزن مجاز 1 کیلوگرم برای ورد چای و قهوه ،شکلات و آبنبات به ترکیه است و ۶۰۰ میلی لیتر میزان ورد عطر و ادکلن به ترکیه می باشد. به طور کلی خرید و بردن سوغاتی با ارزشش کمتر از 430 یورو و برای افراد کمتر از 15 سال 150 یورو  مجاز می باشد. ورود جواهرات به ارزش بیشتر از 15000 دلار به خاک این کشور ممنوع می باشد. ورود لوازم شخصی نظیر  لپ­تاپ، تلفن همراه، دوربین عکاسی به خاک این کشور مشکلی ندارد. برای ورود داروی به این کشور بهتر است آن را داخل جعبه دارو به همراه نسخۀ پزشک باید باشد. برای ورود حیوان خانگی به ترکیه باید با خود گواهی واکسیناسیون، گواهی رسمی دامپزشکی و کارت شناسایی یا گذرنامۀ حیوان خانگی معتبر را با خود به همراه داشته باشید و حد اکثر 2 عدد حیوان خانگی را به این کشور ببرید. همراه داشتن سلاح هم فقط در صورتی امکان پذیر است که از وزارتخانه محیط زیست و جنگلداری ترکیه مجوز معتبر دریافت کرده باشید. مسافرانی که در خاک ترکیه قدم می گذارند باید چمدان های خود را در فرودگاه مقصد ترخیص کنید ولی اگر پروازتان عبوری باشد و قصد خروج از این کشور را دارید نیازی به انجام این کار نیست.

قوانین-ورود-به-خاک-ترکیه

قوانین خروج از خاک ترکیه

میزان مجاز محصولات تنباکوی محلی برای خارج کردن از ترکیه، دو کیلوگرم است. خروج هر نوع سوغاتی و نباید به ارزش ۵,۰۰۰ لیر ترکیه ممنوع می باشد ولی در صورتی که مدرکی دال بر تبدیل ارز خارجی خود به لیر ترکیه ارائه دهید می توانید کالاهایی با ارزش بالاتر از 5 هزار لیر را از این کشور خارج کنید. شایان به ذکر است که خارج کردن اقلامی مثل لوازم عتیقه، فرآورده های آردی، چای، کاکائو، قهوه و ادویه از ترکیه به کلی دارای ممنوع می باشد.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql