ممنوعیت ورود ایرانیان به گرجستان

ممنوعیت ورود ایرانیان به گرجستان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 دی ، 1397

ممنوعیت ورود ایرانیان به گرجستان

طی روزهای اخیر از ورود تعدادی از هموطنان ایرانی که قصد ورود به کشور گرجستان از مرزهای زمینی و هوایی را داشته اند در مرزهای ورودی این کشور ممانعت به عمل آمده است. برای توضیحات بیشتر در ادامه مطلب با آژانس آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

ماه گذشته و تا تاریخ نهم آذر ماه سال 1397 از ورود 46 ایرانی به گرجستان جلوگیری شد. جالب توجه اینجاست که تعداد زیادی از این افراد کسانی بودند که هم بلیط برگشت و هم بیمه مسافرتی داشتند. یکی از مسافرانی که در فرودگاه حضور داشت در اینباره گفت که افسران پلیس در صف ورود به فرودگاه برخی از مسافران را انتخاب و آنها را به اتاق بازجویی می بردند و بعد از سوال و جواب های مکرر به او اعلام می کردند که باید به ایران بازگردد و هیچ توجهی به همراهان وی نداشتند. از طرف دیگر نیز به بهانه همراه داشتن مواد مخدر زنان ایرانی را به بالاترین سطح، تفتیش بدنی می کردند.

از زمان شروع روند ریجکت و دیپورت مسافران ایرانی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، نسبت به این رویه مکرراً اعتراض کرده، اما متاسفانه دولت گرجستان ابراز بی‌اطلاعی کرده است. یکی از دلایلی که سفیر گرجستان در ایران مطرح کرده این است که ایرانیان با ویزای توریستی و کوتاه مدت وارد این کشور می شوند اما فرزندان خود را در مدارس و دانشگاه ها ثبت نام می کنند و یا اقدام به خرید ملک می کنند که این در حالی است که با ویزای توریستی نباید چنین اقداماتی را انجام داد.

هرچند که گرجستان عضو اتحادیه اروپا نیست اما برنامه دارد تا در سال 2020 به عضویت این اتحادیه در آید اما مردم این کشور می توانند بدون ویزا به کشورهای اروپایی سفر کنند، شاید این یکی از دلایل مهاجرت بسیار ایرانی ها در سال های اخیر به این کشور باشد.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql