لغو ویزای قطر برای شهروندان 80 کشور جهان

لغو ویزای قطر برای شهروندان 80 کشور جهان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 دی ، 1397

لغو ویزای قطر برای شهروندان 80 کشور جهان

دولت قطر ویزای خود را برای شهروندان 80 کشور دنیا لغو کرد. در ادامه مطلب با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

بر اساس قانونی که سال گذشته در کشور قطر تصویب شد، شهروندان 80 کشور دیگر نیازی به دریافت ویزا برای سفر به این کشور ندارند و می توانند بطور رایگان ویزایی را اخذ کنند که امکان چند بار ورود به کشور قطر را به آنها می دهد. بسته به نوع ملیت این شهروندان اجازه اقامت از 30 تا 180 روز در این کشور دارند. به گفته رئیس سازمان گردشگری کشور قطر، این کشور در حال حاضر به آزادترین کشور خاورمیانه تبدیل شده که می خواهد با این قانون آثار طبیعی و فرهنگی خود را به همه مردم دنیا نشان دهد.

در ادامه می خواهیم نام کشورهایی که شهروندان آنها می توانند بدون ویزا تا 180 روز در قطر بمانند را ذکر کنیم، این کشورها عبارتند از: اتریش، اسلواکی، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، لیختن‌اشتاین، هلند، سوئد، سوئیس، دانمارک، استونی، فنلاند، باهاما، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ترکیه، ایتالیا، لیتوانی، لاتویا، لوکزامبورگ، مالت، سیشل، نروژ، پرتغال، لهستان، اسپانیا، رومانی و اسلوونی. همچنین شهروندان 47 کشوری که در ادامه برایتان نام می بریم نیز می توانند بدون ویزا 30 روز که 30 روز دیگر نیز قابل تمدید می باشد در قطر اقامت داشته باشند. این کشورها عبارتند از آندورا ، برونئی ، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، گویان، هنگ کنگ، ایرلند، ژاپن، مقدونیه، مالزی، مولداوی،  آرژانتین، برزیل، کانادا، چین، هند، موناکو، آمریکا، انگلیس، نیوزلند، پاناما، جمهوری آذربایجان، شیلی، اکوادور، مکزیک، مالدیو، پاراگوئه، پرو، گرجستان، سن‌مارینو، سنگاپور، آفریقای جنوبی، سورینام، اوکراین، اروگوئه، واتیکان، ونزوئلا، اندونزی، لبنان، قزاقستان، استرالیا، بلاروس، بولیوی، روسیه، تایلند و کره جنوبی.

حسن الابراهیم، رئیس بخش توسعه گردشگری سازمان گردشگری قطر اعلام کرد که این تغییرات در سیاست صدور ویزای قطر اولین و آخرین نخواهد بود و هدف از این اقدام را افزایش تعداد گردشگران خارجی در قطر و درآمدهای گردشگری دانست.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql