ساخت طولانی ترین پل جهان بر روی دریا

ساخت طولانی ترین پل جهان بر روی دریا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 دی ، 1397

ساخت طولانی ترین پل جهان بر روی دریا

طولانی ترین پل جهان که بر روی دریا ساخته شده با طول 55 کیلومتر در چین و توسط رئیس جمهور این کشور یعنی شی جین پینگ افتتاح شد. این پل هنگ کنگ را به شبه جزیره ماکائو و همچنین شهر جوهای چین متصل می کند. در ادامه مطلب آژانس آرزوی آسمان آبی شما را بیشتر با این پل زیبا آشنا می کند، پس با ما همراه باشید.

برای ساخت این پل حدود 20 میلیارد دلار هزینه شده و حدود 18 کارگر در طول تکمیل این پروژه جان خود را از دست دادند. رئیس جمهور چین به همراه مقامات هنگ کنگ و ماکائو در مراسم افتتاح این پل شرکت کردند و به گفته مقامات چین این پل می تواند 1.44 هزار میلیارد دلار به اقتصاد کشور کمک کند. در ساخت این پل حدود 400 هزار تن فولاد مصرف شده و در برابر طوفان و زلزله مقاوم است و جالب است بدانید که 7 کیلومتر از این پل تونلی است که زیر آب ساخته شده و با دو جزیره مصنوعی به پل اتصال داده شده است.

هدف اصلی از ساخت این پل، قسمتی از نقشه چین برای تشکیل منطقه خلیج بزرگ می باشد که متشکل از هنگ کنگ، ماکائو و 9 شهر از جنوب چین است که در حال حاضر 68 میلیون نفر در این مناطق زندگی می کنند و قبل از ساخت این پل برای طی این مسیر 4 ساعت زمان نیاز بود و امروز در طی نیم ساعت مردم می توانند این مسیر را طی کنند. اما جالب است بدانید افرادی که می خواهند از این پل عبور کنند باید مجوزی را با پرداخت هزینه برای خودرو خود دریافت کنند. امکان عبور قطار و وسایل نقلیه عمومی از روی این پل وجود ندارد و تنها اتوبوس هایی که متعلق به یک شرکت خصوصی می باشند مسئولیت حمل مسافران بر روی پل را بر عهده دارند.

تخمین زده شده که حدود 9200 خودرو روزانه از روی پل عبور می کنند.خبرها حاکی از آن است که دوربین های مخصوصی بر روی پل با هدف کنترل وضعیت خستگی و خواب آلودگی رانندگان وجود دارد و همچنین برای مقابله با حملات تروریستی نیروهای پلیس ویژه در طول مسیر پل و اطراف آن نگهبانی می دهند و دوربین هایی نیز مخصوص این حملات با حساسیت بسیار بالا در طول پل قرار گرفته است.

فعالان محیط زیست نگرانی های بسیاری در رابطه با حیات موجودات دریایی این منطقه دارند که با ساخت این پل اکوسیستم و شرایط زندگی شان دچار تغییراتی شده و از نمونه آنها می توان به دلفین سفید چینی اشاره کرد که در حال انقراض می باشد.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql