برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 مرداد ، 1398

برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان

بنای برج خلیفه دبی در دانتاون دبی با ارتفاع 829.8 متر به عنوان بلندترین ساختمان جهان و مشهورترین نقاط دیدنی این شهر است. ساخت برج خلیفه دبی از سال 2004 میلادی آغاز شد و در سال 2010 به پایان رسید .برج خلیفه در ابتدا با نام برج دبی معروف بود اما در روز افتتاحیه نام این برج تغییر کرد. برج خلیفه دارای بیش از 1000 واحد آپارتمان و 49 طبقه اداری و 4 استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است . برج خلیفه دارای 163 طبقه است و اگر شما مسافر تور دبی هستید و از جاهای دیدنی برج خلیفه دیدن می کنید حتما ازعرشه برج خلیفه دبی که در طبقه 124 است بازدید کنید. برج خلیفه دبی به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی دارای 2909 عدد پله است و 160 طبقه را متصل کرده است. 
منظره های موجود در افق شهر دبی از منظره چشم پرنده به سادگی حیرت انگیز است. تجربه مشاهده شهر از عرشه ساختمان بسیار لذت بخش است. در اطراف برج خلیفه باغ هایی به زیبایی طراحی شده و با گذرگاه های بادی ست. بسیاری از ویژگی های آب از جمله چشمه دبی، بلندترین چشمه اجرایی جهان که در چشمه های معروف Bellagio در لاس وگاس است مدل شده است.

نمای برج خلیفه دبی _ آسمان آبی

نمای برج خلیفه دبی

نمای برج خلیفه دبی متشکل از تعداد 24.348 قطعه شیشه است . 

فواره موزیکال برج خلیفه دبی

آب نمای دبی در بیرون برج فواره ای با هزینه 218 میلیون دلار که توسط شرکت Wet آمریکایی ساخته شد، قرار دارد. فواره ای که در بیرون از برج قرار دارد 275 متر ارتفاع دارد. این فواره قادر است آب را به ارتفاع 150 متر پرتاب کند. این برج 6600 لامپ دارد که در 25 رنگ مختلف می باشد.

امکانات برج خلیفه دبی

از جمله امکانات برج خلیفه دبی می توان به رستوران اتمسفر در طبقه 122 اشاره کرد که می تواند غذاخوردن در آسمان را تداعی کند. در طبقه اول این ساختمان یک نانوایی و کافه ایتالیایی، رستوران ایتالیایی آرمانی، با طراحی مدرن و امروزی قرار دارد. برج کلاب نیز از جمله امکانات موجود در برج خلیفه است که خود شامل باشگاه ورزشی مجهز، استخر شنا با سایز استخرهای المپیک، اسپا لوکس، کافه و رستوران است.

رستوران در برج خلیفه دبی _ آسمان آبی

برج خلیفه دبی _ آسمان آبی

طراح برج خلیفه دبی

آدرین اسمیت طراح برج خلیفه دبی از گل محلی صحرایی به نام لیلی عنکبوتی ، در ساخت نمای برج خلیفه دبی الهام گرفته است.

خرید بلیط برج خلیفه دبی

جهت خرید بلیط برج خلیفه دبی با قیمت مناسب می توانید از قسمت ورودی برج خلیفه بلیط تهیه کنید.

نورپردازی برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی بلندترین آسمان خراش جهان به عنوان صحنه ای برای بزرگترین نمایش نورپردازی در جهان برای رویداد سال نو بود که دارای بیش از 100000 متر مربع صفحه نمایش Led طراحی شده است.

نورپردازی برج خلیفه دبی _ آسمان آبی

برج خلیفه دبی _ آسمان آبی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql