باغ وحش دبی

باغ وحش دبی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 شهریور ، 1398

باغ وحش دبی Dubai Zoo 

باغ وحش دبی یا حدیقه الحیوانات دبی در سال 1967 میلادی در منطقه جمیرا تاسیس و به عنوان یکی از جاذبه های توریستی دبی معرفی شد، باغ وحش دبی به تنهایی سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می نماید. این باغ وحش به عنوان قدیمی ترین باغ وحش شبه جزیره عربستان شناخته شده است. بازدید از جاذبه ای چون باغ وحش مناسب افرادی است که علاقه مند به دنیای حیوانات هستند و می تواند به عنوان تفریحی لذت بخش به شمار آید. در باغ وحش دبی گونه های نادر حیواناتی چون شامپانزه، گربه وحشی عربی، طاووس، همچنین 200 گونه از پستانداران، پرندگان، خزندگان و ماهی ها، گونه های عربی مانند غزال، بز کوهی، روباه، گرگ، کفتار، پلنگ، مار و ... نگهداری می شود.
بازدید از گونه های کمیاب حیوانات در باغ وحش دبی به تنهایی می تواند تفریحی لذت بخش برای همگان به ارمغان آورد. 
تعداد بسیار کمی از حیوانات فقط طی دو سال اول ساخته شدن این باغ وحش در آن جای گرفتند. مانند گربه های بزرگ، حیوانات سمی، میمون ها و نیز یک آکواریوم کوچک با تعداد کمی ماهی و خزنده وجود داشت.در سال 1971 میلادی مدیریت باغ وحش دبی به شهردار این شهر واگذار شد. 
لازم به ذکر است که گونه های خطرناکی از حیواناتی چون قره قاز، ببر بنگال، گونه هایی از گرگ خاکستری و گرگ عربی، ببر سیبری، گربه وحشی بومی گوردون در این باغ وحش نگهداری می شوند.
در باغ وحش دبی قسمتی را به پرندگان اختصاص داده اند. انواع پرندگان مانند مرغ نوروزی، حواصیل، لاشخور، عقاب، فاخته، کبک، جغد و ... نگهداری می شود.

امکانات باغ وحش دبی

از جمله امکانات باغ وحش دبی می توان به خدمات عمومی، آلاچیق و صندلی های سایبان دار، رستوران، نمازخانه می باشد.

ساعت کاری باغ وحش دبی

تابستان ها از ساعت 10 صبح تا 6 عصر
زمستان ها از 10 صبح تا 5:30 عصر

قیمت بلیط های باغ وحش دبی

برای هر نفر بزرگسال 20 درهم و برای کودکان زیر 2 سال ورودی رایگان است

آدرس باغ وحش دبی 

 125 Jumeira Rd, Dubai, United Arab Emirates

باغ وحش دبی _ آسمان آبی

باغ وحش دبی _ آسمان آبی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql