برج گالاتا استانبول

برج گالاتا استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 دی ، 1398

معرفی برج گالاتا استانبول | Galata Tower

در ششصد متری انتهای خیابان استقلال در محله گالاتا استانبول برج قدیمی هفتصد ساله ای از جنس سنگ و با معماری قرون وسطی خود نمایی می کند که به یکی از بارزترین نماد شهر استانبول تبدیل شده این برج مشرف به منطقه ای موسوم به خلیج شاخ طلایی است. به گفته گردشگران و جهانگردان چشم انداز استانبول از بالای برج گالاتا بسیار زیبا و دیدنی است و نمایی از کل شهر استانبول و خلیج شاخ طلایی دارد. خیابان های و کوچه های منتهی به برج گالاتا مملو از رستوران و کافه تریا است همچنین در بالای برج گالاتا که انواع غذا های ترک و ملل طبخ و سرو می شوند. یکی از برنامه های گشت شهری در تور استانبول بازدید از این برج منحصر به فرد است.

برج گالاتا استانبول

تاریخچه برج گالاتا استانبول | History of Galata Tower

مردم گالاتین در منطقه ای ساکن شدند که بعد ها به منطقه گالاتا معروف شد این منطقه در دوران بیزانس مرکز تولید شیر محصوب می شد. با قدرت گرفتن امپراتوری روم شرقی و توسعه قسطنطنیه، دیواره های داخلی این شهر در این منطقه احداث شد. با گسترش تجارت و رشد اقتصادی امپراتوری روم شرقی و رفت و آمد گشتی های تجاری به قسطنطنیه نیاز به  فانوس دریایی بلندی احساس شد که بتواند از کیلومتر ها قابل مشاهده باشد. بالاخره در سال 528 میلادی به دستور امپراتور بیزانس آناستازیوس این برج ساخته و به بهره برداری رسید. برج گالاتا در خلال جنگهای صلیبی در سال 1204 میلادی به شدت تخریب و سال ها بعد این برج در نه طبقه و هفتاد متر ارتفاع مرمت و بازسازی شد.

برج گالاتا استانبول در عصر عثمانی | Galata Tower in Ottoman era

در سال 1453 تغییرات بزرگی در ساختار سیاسی و اجتماعی آناتولی شکل گرفت قوای نظامی ترکان مسلمان به رهبری سلطان محمد فاتح پس از ماه ها محاصره قسطنطنیه وارد این شهر شده تا به قرن ها حکمرانی مپراتوری روم شرقی پایان دهد ، این واقعه ضربه بزرگ به جامعه مسیحیت جهان بود. با ورود ترکای مسلمان به قسطنطنیه تغییرات گسترده ای در این شهر انجام شد حتی نام این شهر را به استانبول تغییر دادند. برج گالاتا در اوایل حکمرانی عثمانی ها تبدیل به زندان و سیاه چاله و سال ها بعد به خوابگاه سربازان تبدیل شد است. در قرن هجدهم میلادی برج گالاتا بر اثر آتش سوزیی به شدت آسیب دیده بود که به صورت کامل مرمت و باز سازی شد. بخش فوقانی برج با کلاه مخروطی مرمت شده و برای دیده آتش سوزی تغییر کاربری داد.شایان به ذکر است که اولین پرواز بین قاره ای از پشت بام این برج در سال 1632 میلادی انجام شد که باعث شهرت جهانی برج گالاتا استانبول شد.

تاریخچه برج گالاتا استانبول

برج گالاتا استانبول در عصر حاضر |  Galata Tower in new age

دراوایل قرن بیستم میلادی و با انحلال امپراتوری عثمانی و تأسیس جمهوری ترکیه بازسازی و نوسازی های دیگر در برج گالاتا استانبول صورت گرفت در دهه 60 میلادی سقف مخروطی بازسازی شده و فضای داخلی چوبی برج با یک سازه بتونی جایگزین و برای بازدید عموم بازگشایی شد. از دیگر تغییرات انجام شده در این برج ساخت رستوران شیک که چشم انداز زیبا و بی نظیر به استانبول و خلیج شاخ طلایی دارد. قرار دادن آسانسور در برج گالاتا یکی دیگر از تغییرای است که در عصر حاضر انجام شده است.

رستوران برج گالاتا استانبول | Galata Tower Restaurant

ترکیه دارای فرهنگ غذایی متفاوت و غنی است. غذا های ترک از نظر طعم و تنوع در جهان کم نظیر یا بهتر بگویم بی نظیر است. با رشد صنعت گردشگری در ترکیه رستوران های متنوعی در استانبول تأسیس شده است. یکی از بهترین رستوران و کافه شهر استانبول رستوران برج گالاتا می باشد. این رستوران غذاها را با کیفیت عالی پخت و در اختیار گردشگران قرار می دهد. سبک دکوراسیون داخلی خاص این رستوران و چشم انداز بی نظیر استانبول و خلیج شاخ طلایی مخصوصا در حوالی غروب همه گی دست به دست هم داده است تا این رستوران را به یکی از بهترین و خاص ترین جاذبه گردشگری استانبول مبدل سازد.

رستوران برج گالاتا استانبول

ویژگی خاص برج گالاتا استانبول | Galata Tower Special Feature

جاذبه های گردشگری استانبول به مدد تاریخ غنی و طولانی و خود متنوع و بی‎مانند است و هرکدام دارای وژگی های خاص خود است. از اصالت بناهای تاریخی گرفته تا لذت غذا خوردن در رستوران های شیک استانبول و حتی تماشای شکوه و عظمت طبیعت ولی در این بین برج گالاتا استانبول مجموعه ای از تمامی ویژگی های ذکر شده. شما می توانید با قدم زدن در راهرو های قرون وسطایی این برج و لذت از خوردن غذا های خوشمزه ترک به تماشای چشم انداز شهر استانبول و خلیج شاخ طلایی بنشینید و لذت ببرید این حس زیبا و آرامش بخش را برج گالاتا استانبول به گردشگران و مسافران استانبول هدیه می دهد.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql