معبد سین زی سی یا کوالالامپور

معبد سین زی سی یا کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 مهر ، 1398

معبد سین زی سی یا کوالالامپور Sin Sze Si Ya Temple Kuala LUMPUR

معبد سین زی سی یا کوالالامپور در سال 1864 توسط کاپیتان پایا لوی در نزدیکی خیابان پتالینگ ساخته شد و به عنوان قدیمی ترین معبد تائوئیست در مالزی شناخته می شود. معمولا جشن های سال نو چینی ها و تمام مناسبت ها در این عبادتگاه برگزار می شود. ورودی سرخ این معبد بسیار چشمگیر است و مکان مناسبی برای عکسبرداری گردشگران تور کوالالامپور می باشد. این معبد در بین بومیان نیز محبوب است و قبل از امتحانات مهم، بسیاری از دانشجویان چینی محلی به معبد می روند تا از ونچانگ دیژون که خدای معارف در اساطیر چینی است برای خوش شانسی دعا کنند. همچنین عده ای برای کاهش بارهای فانی و رسیدن به ثروت سه مرتبه دور محراب اصلی معبد می چرخند و یا برای طالع بینی و پیش گویی آینده به معبد سر می زنند.

بخش های معبد سین سیزشی یه کوالالامپور

معبد سین زی سی یا به یک سالن اصلی و دو سالن جانبی کوچکتر تقسیم شده است، همچنین یک بخش به نام معبد آرامش درست در وسط عبادتگاه قرار دارد. در بخش ورودی دو صندلی روان که قدمتی بیش از 100 سال دارند و یک لوح یادبود به افتخار چان سو لین مشاور ارشد کاپیتان پایا لوی به نمایش گذاشته شده است. در فضای باز معبد سین زی سی یا کوالالامپور چندین غرفه وجود دارد که در آن ها تابلوهای حک شده به فروش می رسد.

موقعیت مکانی معبد سین زی سی یا کوالالامپور

موقعیت مکانی معبد سین زی سی یا و دسترسی آن به وسایل نقلیه عمومی بسیار خوب است و بهترین راه برای رسیدن به معبد استفاده از مترو است که می توانید در ایستگاه پاسار سنی یا ایستگاه مسجد جامک که تنها 6 دقیقه با معبد فاصله دارد از قطار پیاده شوید و این مسافت را پیاده طی کنید. همچنین پس از بازدید از معبد می توانید از جاذبه های گردشگری کوالالامپور مانند: موزه ملی، معبد معبد سری ماهاماریامان کوالالامپور، معبد کو آن تی، محله چینی ها کوالالامپور، باغ پرندگان و آکواریوم KLCC در نزدیکی معبد دیدن کنید. 

آدرس معبد سین زی سی یا کوالالامپور

Jalan Cheng Lock | Chinatown, Kuala Lumpur 50000, Malaysia

ساعت بازدید معبد سین زی سی یا کوالالامپور

همه روزه از ساعت 7 صبح تا 17 عصر

معبد سین زی سی یا کوالالامپور _ آسمان آبی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql