کاخ فرهنگ کوالالامپور

کاخ فرهنگ کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 مهر ، 1398

کاخ فرهنگ کوالالامپور Istana Budaya

کاخ فرهنگ کوالالامپور یا همان تئاتر ملی مالزی Istana Budaya است که بالای نگارخانه ملی هنر قرار دارد و در سال 1999 ساخته شد. این کاخ به عنوان محل اصلی برای اجرای موسیقی محلی، بین المللی، اجرای رقص و درام از جمله اپرا، کنسرت های کلاسیک و موارد دیگر است. در زمان سلطنت آلبرت هال در لندن، نخستین سالن تئاتر در آسیا با پیشرفته ترین تجهیزات، سالن ایستانا بودا بود که یکی از 10 سالن تئاتر برتر دنیا در نظر گرفته شده است. 

ساختار کاخ فرهنگ کوالالامپور

طراح کاخ فرهنگ محمد کامار یعقوب بود که طراحی محلی بود. این سازه از برجسته ترین سازه های کوالالامپور است به دلیل اینکه سقف این کاخ از کاشی آبی فیروزه ای استفاده شده است. در چیدمان این کاخ به شکل سنتی، همانگونه که در مراسم عروسی و مراسم استقبال مالایی استفاده می شود به کار گرفته می شود. سالن کاخ فرهنگ کوالالامپور می تواند میزبان 1412 نفر باشد. 

معماری کاخ فرهنگ کوالالامپور

سالن تئاتر Istana Budaya یا همان کاخ فرهنگ کوالالامپور بسیار وسیع و پر زرق و برق است. در معماری این بنا از سنگ مرمر سفید فراوان و همچنین درهای ساخته شده از چوب های مناطق گرمسیر با کیفیت بالا به همراه گلهای حکاکی شده دست ساز است.تالار ورودی کاخ فرهنگ دارای فرشهای سرسبز است و در لابی به طور برجسته گل و درخت برنجین Campaka به نمایش گذاشته می شود. نقل است که ورودی این تئاتر از یک کاخ سنتی مالایی تقلید شده است. 

تلفن کاخ فرهنگ کوالالامپور

+603 4026 5555

آدرس کاخ فرهنگ کوالالامپور

58 Jalan Kuantan Titiwangsa، 53200

کاخ فرهنگ کوالالامپور _ آسمان آبی


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql