معبد چن شی شو ین کوالالامپور

معبد چن شی شو ین کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 مهر ، 1398

معبد چن شی شو ین کوالالامپور Chan See Shu Yuen Temple Kuala Lumpur

معبد چن شی شو ین کوالالامپور که به نام معبد چان شو نیز مشهور است در سال 1906 میلادی درهای خود را به نیت کمک به مهاجران چینی مانند قبیله چِن که به تازگی به این شهر رسیده بودند باز کرد. این معبد یکی از بزرگترین و قدیمی ترین معابد بودایی می باشد که در انتهای جنوبی جالان پتالیشن واقع شده است. معبد چان شی شو ین کوالالامپور یک سمبل عالی از معماری شرقی می باشد و دارای یک حیاط، اطاقهای متقارن، سقفی زیبا است که با نقاشی های رنگارنگ، تابلوهای منبت کاری چوبی و وسایل سرامیکی تزئین شده می باشد.همچنین این معبد عبادتگاهی برای بوداییان است که در آن ورود برای عموم آزاد است و هر روزه گردشگران تور کوالالامپور از معبد بازدید می کنند. 

طراحی معبد چن شی شو ین کوالالامپور  

طراحی معبد چن شی شو ین کوالالامپور به سبک چینی است و از بیرون سقف های پیچیده حکاکی شده کوانگ تونگ، شیروانی ها و دیواره های مایل به زرد معبد با تراس بی نظیر که وقایع فراموش نشدنی در تاریخ و اساطیر چینی را به تصویر کشیده است به چشم می خورد. قسمت داخلی معبد نیز دارای ستونهایی با نقاشی از جنگ جویان به رنگ طلا است که با شیرها، اژدها و سایر موجودات اسطوره ای می جنگند، ولی جذاب ترین بخش درونی معبد چان یوئن شو مجسمه نجیب زاده دو محراب می باشد .
در پشت یک دیوار شیشه ای در معبد اصلی، مجسمه های سه معبد اصلی چن شی شو ین، از جمله Chong Wah، یک امپراطور سلسله سونگ قرار گرفته است. بالای آنها یک نقاشی دیواری از خورشید زرد درخشان است. لبه های معبد با گلدان های سرامیکی آبی و مجسمه های کوچکی از نگهبان تزیین شده است. همچنین در دو طرف دروازه ورودی عبادتگاه دو نگهبان زن و مرد قرار دارد. بنیانگذاران قبیله در محراب مرکزی معبد به تصویر کشیده شده اند. همچنین می توانید در هنگام بازدید از معبد، تصاویر سیاه و سفید از اعضای قبیله را در بالای محراب سمت راست و چپ معبد اصلی مشاهده کنید. معابد کوالالامپور مکانهای بسیار جذاب برای عکسبرداری توریست ها می باشند.  

موقعیت مکانی معبد چن شی شو ین کوالالامپور  

موقعیت مکانی معبد چن شی شو ین کوالالامپور بسیار عالی است و به راحتی می توانید سوار بر قطار سبک شهری  LRT شده و در ایستگاه پاسارسنی پیاده شوید و پس از پانزده دقیقه پیاده روی به معبد برسید. این معبد یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور به حساب می آید. بعد از بازدید از معبد می توانید سری به نزدیکترین مکان های دیدنی مالزی مانند:محله چاینا تاون کوالالامپور، معبد سری ماها ماریامان، معبد کوان تی، باغ پرندگان و آکواریوم KLCC که دراطراف معبد قرار دارند، بزنید. 

ساعت بازدید معبد چن شی شو ین کوالالامپور  

هر روز از ساعت 8 صبح تا 17 عصر

آدرس معبد چن شی شو ین کوالالامپور

172, Jalan Petaling, 50000 Kuala lumpur 

معبد چن شی شو ین کوالالامپور _ آسمان آبی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql