باغ فیلارمونیک باکو

باغ فیلارمونیک باکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 15 بهمن ، 1398

باغ فیلارمونیک باکو | Philharmonic Garden Baku 
باغ فیلارمونیک که گاهی با عنوان باغ فرماندار نیز از آن یاد می شود، در نزدیکی سواحل غربی شهر باکو قرار گرفته است. باغ از کنار سالن برگزاری کنسرت فیلارمونیک آغاز شده و در کنار سواحل دریای خزر امتداد می یابد. این باغ از اوایل سال 1830 تاسیس شده است. در اوایل قرن 18 فرماندار وقت باکوتصمیمی فوق العاده برای تغییر پایتخت وساخت یک پارک منحصر به فرد گرفت. او تمام تجاری که از طریق دریا به باکو می آمدند، از جمله ناخدایان ایرانی را وادار کرد تا چندین متر مربع خاک حاصل خیز و نهال به شهرباکو بیاورند. به این روش یک باغ بزرگ پر از درختان گوناگون، ساخته شد. گیاهان تقریبا از سراسر جهان به آن جا آورده شده بودند.

باغ فیلار مونیک

گشت وگذار در باغ فیلارمونیک باکو
باغ فیلارمونیک باکو فضای بسیار زیبایی دارد و می تواند انتخاب خوبی برای دقایقی استراحت کردن باشد. تلفیق تاریخ و طبیعت هارمونی زیبایی در این باغ ایجاد کرده است. ساختمان زیبا با ابعاد وسیع، همراه با تراسی مشرف به باغ این مجموعه را رویایی میکند.با ورود به باغ یک فواره زیبا به سبک قدیمی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. می توانید دقایقی در نزدیکی این فواره بنشینید و از صدای دلنشین آب لذت ببرد. جالب است بدانید که این فواره به دست فرانسوی ها طراحی و ساخته شده و طی بازسازی های سال 2007 به باغ اضافه شده است. سالن باغ فیلارمونیک باکو یکی از دیدنی های باکو است که در سفر به این شهرو بازدید از آن می‌تواند برایتان جالب باشد. این ساختمان یکی از مهم‌ترین سالن‌های کنسرت باکو در آذربایجان است که سالانه گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی را در قالب تورباکو به سوی خود می‌کشاند.

باغ فیلارمونیکموقعیت مکانی باغ فیلارمونیک باکو
باغ فیلارمونیک باکو واقع درخیابان نیازی شهر باکواست، وفضایی عالی برای پیاده روی و گرفتن عکس های زیبا فراهم آورده است.این باغ از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است و فاصله کمی با برترین جاذبه های جهانگردی باکو دارد، ازجمله: پارک آپلند، مینی ونیز، کاخ شیروانشاه، موزه کتاب های مینیاتور،موزه ملی هنر جمهوری آذربایجان و همچنین ایچری شهر که کاملا شناخته شده است. تنها یکی از ورودی های قرن هجدهم پارک فیلارمونیک باکو سالم مانده است که نزدیک به دروازه جنوبی ایچری شهر قرار دارد.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql