برج گالاتا استانبول

برج گالاتا استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

مسافرانی که با تور استانبول به این شهر تاریخی محبوب پا می گذارند می دانند که استانبول مملو از جاذبه های گردشگری و تفریحی می باشد که از جمله آن ها می توان به پارک های آبی، مساجد، معابد، کاخ ها، برج ها، شهربازی ها، بناهای تاریخی، جاذبه های طبیعی استانبول و ... اشاره کرد. در اینجا آژانس آرزوی آسمان آبی به معرفی یکی از برج های قرون وسطایی یعنی برج گالاتا استانبول می پردازد.

برج گالاتا استانبول | Galata Tower

یکی از قدیمی ترین برج های استانبول که اتفاقاً سنبل این شهر هم محسوب می شود، برج گالاتا استانبول می باشد که در سال 528 به دستور امپراطور آناستازیوس احداث شد. در شهر استانبول اتفاقات ناگواری رخ داد که برج گالاتا هم از این اتفاق سالم بیرون نیامد. این حادثه ها را برای شما شرح می دهیم، یکی از آن ها آتش سوزی وحشتناکی بود که به ویرانی برج منتهی شد و توانستند در سال 1348 به سبک رومانسکی آن را بازسازی کنند. زلزله هولناکی در سال 1509 با ریشتر بالا آمد که برج را محدداً ویران کرد و تا فتح استانبول توسط زاهانوس پاشا که دوباره بازساری شد، ویرانه بود. طوفان بسیار شدیدی نیز در سال 1875 آمد و با قدرت زیادش سقف مخروطی برج را به طور کامل ریخت و خراب کرد. خوشبختانه نقاشی سالم این سقف مخروطی در سال 1846 توسط نقاش مطرحی به نام ایوان آیوازوفسکی به تصویر درآمده بود.

Asemanabi--برج-گالاتا1

معماری برج گالاتا استانبول

پس از گذر از کوچه پس کوچه های خیابان استقلال استانبول برج عظیم گالاتا با معماری خارق العاده اش به چشم می خورد که در سال 1348 عنوان بلندترین بنای استانبول را با 66/9 متر به خود اختصاص داد. در این برج زیبا، برای بالا رفتن دو راه، آسانسور و پله های مارپیچ را تدارک دیده اند. با وجود اینکه پله های مارپیچ برج بسیار راحت طراحی شده اند اما افراد کم توان ترجیح می دهند با آسانسور از این برج دیدن کنند. برج گالاتا از 9 طبقه تشکیل شده است و ارتفاعی 61 متری از سطح دریا دارد که در گذشته های دور به عنوان نظارت بر حمل و نقل کشتی ها و شناساندن دشمن استفاده می شده و رفته رفته آن را به عنوان زندان استفاده کردند. هم اکنون این برج با عنوان موزه کاربرد دارد و جزو جاذبه های گردشگری استانبول می باشد. جالب است بدانید در طبقات فوقانی برای گردشگران رستوران و کافه احداث کرده اند.

Asemanabi---برج-گالاتا3

ساعات و هزینه بازدید از برج گالاتا استانبول

این برج عطیم الجثه همه روزه از ساعت 9 الی 20:30 برای عموم مردم باز می باشد.
هزینه ورودی نیز برای بزرگسالان 25 لیر و برای کودکان 12 لیر است.

برای کسب اطلاعات از نرخ تورهای لحظه آخری همراه ما شوید.

Asemanabi---برج-گالاتا2

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql