برج گالاتا استانبول (Galata Tower)

برج گالاتا استانبول (Galata Tower)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

برج گالاتا استانبول (Galata Tower)

استانبول که یکی از شهرهای پر خاطره برای مسافران تور استانبول است، جاذبه های شگفت انگیزی را در خود جای داده که یکی از قدیمی ترین بناها برج گالاتا می باشد که در نوع خود بی نظیر است و همچنین سنبلی برای شهر استانبول می باشد. نخستین بار این برج در سال 528 به دستور امپراطور بیزانس آناستازیوس ساخته شد. اگر خواهان اطلاعات بیشتر از برج گالاتا استانبول هستید در ادامه با آژانس آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

PSD-Asemanabiبرج-گالاتا4

تاریخچه برج گالاتا استانبول

برج گالاتا قدمتی هفتصد ساله دارد که طبیعیست در معرض سوانح زیادی قرار گرفته باشد که یکی از آن ها سانحه آتش سوزی بود که این برج را ویران کرد و در سال 1348 پس از تلاش های فراوان ژنو به سبک رومانسکی به عنوان برج مسیح بازسازی شد. در سال 1509 که زلزله ای رخ داد این برج مجدداً تخریب شد و  پس از فتح استانبول توسط زاهانوس پاشا دوباره تعمیر شد.
سقف مخروطی قبلی برج در سال 1875 به وسیله طوفان ویران شد که پیش از آن در سال 1846 این سقف توسط نقاش معروف ایوان آیوازوفسکی به تصویر کشیده شد. سقف مخروطی کنونی نیز در سال 1967 ترمیمش به اتمام رسید. 
اولین نقاش پانورامای فرانسوی به نام پیر پروووست در سال 1818 تصویر پانورامای قسطنطنیه را ترسیم کرد که در سال 1825 در پاریس به نمایش گذاشته شد.

PSD-Asemanabiبرج-گالاتا

معماری برج گالاتا 

برج گالاتا که از جاذبه های گردشگری استانبول به حساب می آید، دارای 9 طبقه با اندازه های مختلف می باشد که ارتفاع آن در سطح زمین 61 متر از سطح دریاست. هدفی که در پس ساخت این برج قرار داشت نظارت بر حمل و نقل کشتی ها و شناسایی دشمن و در سال های بعد به عنوان زندان و دیده بانی بود. در طبقات فوقانی این برج عظیم الجثه رستوران و کافه با چشم اندازی بی نظیر از شهر استانبول و بسفر وجود دارد. بازدیدکنندگان می توانند برای بالا رفتن از این برج از پله های مارپیج هیجان انگیز یا دو آسانسور موجود استفاده کنند. برج گالاتا در سال 1348 به عنوان بلندترین ساختمان استانبول با 66/9 متر به ثبت رسید.

PSD-Asemanabiبرج

بازدید برج گالاتا

هزینه ورودی برج گالاتا برای بزرگسالان 25 لیر و کودکان 12 لیر می باشد.
ساعات بازدید نیز همه روزه از ساعت 9 صبح الی 20:30 می باشد.

PSD-Asemanabiبرج-گالاتا2

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql