موزه دبی

موزه دبی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 مرداد ، 1398

موزه دبی Dubai Museum

موزه دبی یا متحف دبی در سال 1971 افتتاح شده است. در قسمتی از این موزه دژی به نام "آل فهیدی" وجود دارد که در حدود 200 سال قبل و در سال 1787 به منظور مقاصد دفاعی ساخته شده است. این دژ محل زندگی دولتمردان و حاکمان بوده است. 

بعداً این دژ تبدیل به زرادخانه ای برای نگهداری توپ و اسلحه شد همچنین به عنوان زندان نیز از آن استفاده می شد. جنس دیواره های این دژ از مرجان هایی که با آهک نگهداری می شود ساخته شده است، در آن زمان مردم روستایی نفت خام و مروارید های زیبا استخراج می کردند. مسافران تور لحظه آخری دبی می توانند با اطلاع از قیمت تور دبی به این شهر زیبا سفر کنند و در این موزه از مجموعه جالبی از اشیا کشف شده باستانی مانند مرمر سفید، ظرف های سفالی، قبرهای بسیار قدیمی و سکه های عصر هزاره سوم دیدن کنند. 

در حیاط موزه دبی، خانه barasti قرار دارد که در اصل یک بادگیر می باشد که بر دیوار های آن سلاح و شمشیرهای حکاکی شده قدیمی و بزرگی نصب شده. همچینین لباس های رزم قدیمی نیز در این مکان به نمایش گذاشته شده است. در قسمتی دیگر، زیر زمینی وجود دارد که تصاویری از پیشرفت شهر دبی با ویدیو پروژکتور، روی پرده نشان داده می شود.
بازدید از این موزه فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با تاریخ دبی و نحوه زندگی گذشتگان می باشد که با پیشرفت کنونی در تناقض است. همچنین این موزه نمونه ای از پیوند قوی مردم شهر دبی با عربیت و اسلام می باشد. شما در طول مدت اقامت خود در دبی، می توانید از شنبه تا پنج شنبه ساعت 8:30 تا 20:30 و جمعه ها از ساعت 14:30 تا 20:30 از این موزه بازدید کنید. ورودی موزه دبی برای افراد بزرگسال 3 درهم می باشد.
دبی یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی است که سالانه میلیون ها نفر برای استراحت و تفریح به این شهر در منطقه خاورمیانه سفر می کنند. موزه دبی را میتوان به عنوان یکی از قدیمی ترین  مکان های گردشگری دبیمعرفی کرد. با آژانس آسمان آبی همراه باشید تا نگاهی به این مکان داشته باشیم.

موزه-دبی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql