مسجد اَلفاروق عمر بن الخطاب دبی

مسجد اَلفاروق عمر بن الخطاب دبی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 مرداد ، 1398

مسجد اَلفاروق عمر بن الخطاب دبی Al Farooq Omar Bin Al Khattab Mosque

مسجد الفاروق عمر بن الخطاب دبی در سال 1986 ساخته شد و در سال های 2003 و 2011 بازسازی شد. مساجد یکی از جاذبه های توریستی در کشورهای اسلامی به حساب می آیند. دبی که یکی از شهرهای اسلامی پیشرفته دنیا می باشد، مساجد زیبا با طراحی منحصر به فردی دارد. یکی از این مساجد، مسجد اَلفاروق عمر بن الخطاب می باشد. با آژانس آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا بیشتر با این مسجد آشنا شوید و در تور دبی خود سری به آنجا بزنید.

عمر بن خطاب، یکی از اصحاب حضرت محمد و دومین خلیفه بعد از ابوبکر، نام گذاری شده است. الفاروق که به معنی تشخیص دهنده خوبی از بدی است، لغب عمر بن خطاب بوده است.

مسجد-اَلفاروق-عمربن-الخطاب-دبی

مسجد الفاروق عمر بن الخطاب که یکی از بزرگ ترین مساجد امارات متحده عربی می باشد، گنجایش 2.000 نمازگزار را دارد و یکی از معدود مساجدی است که درب های آن به روی غیر مسلمانان باز می باشد. البته گردشگران باید پوشش مناسب داشته باشند و بانوان حجاب خود را رعایت کنند. فضای کلی این مجموعه مساحتی بالغ بر 8.700 متر مربع می باشد که خود بنای مسجد 4.200 متر مربع است. مسجد الفاروق عمر بن الخطاب دبی دارای 4 مناره 65 متری و 21 گنبد با اندازه های متفاوت می باشد که طول گنبد اصلی به 30 متر می رسد. در طراحی این مسجد از مسجد آبی استانبول الهام گرفته شده است.

مسجد-اَلفاروق-عمربن-الخطاب-دبی-امارات


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql