برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 مهر ، 1398

برج های دوقلوی پتروناس مالزی Petronas twin tower 

برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور در سال 1992 میلادی توسط معماری به نام سزار پلی به همراه همکارانش طراحی و مورد تایید دولت مالزی قرار گرفت. این سازه به عنوان یکی از بلندترین سازه های دنیا شناخته شده که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. تماشای این برج ها در شب حال و هوایی دیگر دارد. برج های دوقلوی پتروناس 452 متر ارتفاع دارد . ساخت برج دوقلوی پتروناس کوالالامپور در حدود 5 سال طول کشید.
مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا که از جاذبه های توریستی و امکانات تفریحی زیادی بهره مند است  و یکی از هدف های اصلی برای توریستهای علاقه مند به جنوب شرق آسیا می باشد. کوالالامپور توریستی ترین شهر این کشور است ، یکی ازدیدنی های گردشگری این شهر برج های دوقلو پتروناس کوالالامپور می باشد که پس از به توافق رسیدن دولت مالزی، اعضای پتروناس و شرکت ملی نفت با هم ، تصمیم گرفتند که در کوالالامپور سازه ای بنا شود که جدا از بلندتر بودن نسبت به برج ویلیس شیکاگو، یک نشان ملی  برای مالزی باشد و یک جاذبه گردشگری برای جلب توجه توریست باشد. در همین راستا در ماه ژانویه سال 1992 میلادی معماری به نام سزار پلی با کمک همکارانش طرح برج های دوقلو پتروناس را داد و  مورد تایید دولت مالزی شد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید. 

مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا که از جاذبه های توریستی و امکانات تفریحی زیادی بهره مند است  و یکی از هدف های اصلی برای توریستهای علاقه مند به جنوب شرق آسیا می باشد. کوالالامپور توریستی ترین شهر این کشور است ، یکی ازدیدنی های گردشگری این شهر برج های دوقلو پتروناس می باشد که پس از به توافق رسیدن دولت مالزی، اعضای پتروناس و شرکت ملی نفت با هم ، تصمیم گرفتند که در کوالالامپور سازه ای بنا شود که جدا از بلندتر بودن نسبت به برج ویلیس شیکاگو، یک نشان ملی  برای مالزی باشد و یک جاذبه گردشگری برای جلب توجه توریست باشد.

مراحل ساخت برج دوقلوی پتروناس کوالالامپور

گودبرداری برج های دوقلو پتروناس در عمق 30 متری زمین در ماه مارس سال 1993 میلادی شروع شد. بر اساس آمار داده شده شب ها حدودا 500 کامیون مواد داخل زمین را به خانه بازیافت منتقل می کردند و سپس بلندترین و طولانی ترین مرحله بتن ریزی در تاریخ مالزی شروع شد که تقریبا 13،200 مترمکعب بتن در زمان 54 ساعت برای هر برج در گودال  30 متری ریخته می شود. 104 ستون فلزی جهت احداث هر برج تعیین شده بود ، طوری که حداقل لرزش در زمان زلزله داشته باشد. ساخت برجها تا سال 1994 ادامه داشت که پس از تعدادی آزمایش های سخت و شبیه سازی کردن وقوع باد و طوفان و... مرحله احداث شروع شد. که در آخر در ماه ژوئن سال 1998 میلادی ، ساخت آن به پایان رسید.

از نقاط فوق العاده دیدنی این برج که به تنهایی می تواند یکی از جاذبه های توریستی مالزی نیز به شمار برود، وجود یک پل در طبقات 41-42 است که دلیل آن استقامت بیشتر برج در برابر باد و طوفان می باشد.

برج های دوقلو پتروناس  در روزهای سه شنبه الی  یکشنبه از ساعت 9 صبح باز است و تا ساعت 9 شب آماده ارائه خدمات به گردشگران و مسافران تور مالزی می باشد. نکته قابل ذکر این است که این برج  روزهای دوشنبه و همچنین روزهای جمعه از ساعت 1 ظهر الی 2:30 تعطیل می باشد. مدت زمانی که برای دیدن از برج های دوقلو پتروناس در نظر گرفته شده 45 دقیقه الی 1 ساعت برای هر گروه می باشد. 

ThePetronasTowers

ThePetronasTowers-kualalumpur

malaysia-kualalumpur-ThePetronasTowers

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql