میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 دی ، 1398

معرفی میدان تقسیم استانبول | Taksim Square

میدان تقسیم استانبول یکی از اصلی ترین و مهمترین میدان های شهر استانبول است. این میدان قلب تپنده شهر محسوب می شود که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است یک منطقه مهم گردشگری که در برنامه های گردش شهری تور استانبول جایگاه مخصوص دارد. هتل ها ، مراکز خرید معروف و حتی بسیاری از بناهای تاریخی استانبول در این میدان و اطراف میدان تقسیم قرار گرفته است. ایستگاه مرکزی اتوبوسرانی و ایستگاه مرکزی متروی شهر استانبول در این میدان واقع شده است که مسافران و گردشگران را به راحتی به کل شهر استانبول منتقل می کند. یکی از مهمترین مراکز تجمع در شهر استانبول برای برگزاری جشن ها ، رویدادهای ملی و مذهبی میدان تقسیم می باشد. میدان تقسیم اصلی ترین راه دسترسی به خیابان استقلال است این خیابان یکی از مهمترین گذرگاه های شهر استانبول می باشد که دارای کافه ، رستوران و سینما های متعددی است که به صورت شبانه روزی پذیرای گردشگران هستند. یادبود جمهوریت و مرکز فرهنگی آتاتورک از دیگر بنا های مهمی است که در این میدان واقع شده است .

میدان تقسیم استانبول

تاریخچه میدان تقسیم استانبول | History of Taksim Square

در عصر عثمانی به دستور سلطان محمود اول برای تقسیم و انشعاب آب در قسطنطنیه مخزن سنگی بزرگی ساخته شد که بعد ها به این منطقه تقسیم گفته شد. در قرن نوزدهم میلادی در آن منطقه پادگان توپخانه تقسیم تأسیس و ساخته شد که وظیفه نگهداری توپ های نظامی و آموزش افسران ارتش امپراتوری عثمانی را داشت. با گسترش شهر استانبول این پادگان به ورزشگاه تقسیم تبدیل شد. در دهه چهل میلادی در جریان توسعه و زیباسازی فضاهای شهری ورزشگاه تقسیم تخریب و پارک زیبا و سرسبز کوچک ساخته شد که به پارک گزی نامگذاری شد در سال 2013 شهرداری استانبول قصد تخریب پارک و ساخت مراکز تجاری را داشت که با اعتراضات مردمی این طرح لغو شد.

تاریخچه میدان تقسیم استانبول

هتل های میدان تقسیم استانبول | Taksim Square Hotels

ترکیه به عنوان یکی از قطب های گردشگری در جهان شناخته می شود. همه ساله هزاران گردشگر از جای جای این کره خاکی برای بازدید ، تفرح و خرید به استانبول سفر می کنند در سال های اخیر صنعت گردشگری در ترکیه بسیار گسترش یافته همین امر باعث شده که هتل های مختلف در ترکیه ساخته شود بهترین هتل های استانبول  در میدان تقسیم قرار دارد این میدان دارای بیشترین تنوع هتل نسبت به دیگر مناطق ستانبول است از هتل های لوکس و پنچ ستاره گرفته تا هتل های سه و چهار ستاره که همگی آن ها داردای بهترین امکانات برای مسافران و گردشگران استانبول را فراهم کرده است. برخی از بهترین هتل های میدان تکسیم استانبول به شرح زیر است.

هتل های سه ستاره میدان تقسیم | taksim square hotels three stars

در استانبول هتل سه ستاره بسیاری وجود دار که در تمامی ساعت شبانه روزی پذیرای مهمانان و مسافران استانبول هستند از امکانات هتل های سه ستاره استانبول می توان به سرویس های بهداشتی و حمام ، تلویزیون و یخچال در هر اتاق نام برد. این هتل ها داری رستوران های مناسبی است که صبحانه، ناهار و شام در آن پخت و سرو می شود از معروف ترین هتل های سه ستاره می توان به هتل استانبول کامفورت (Istanbul Comfort Hotel)، هتل هرا مونتاگنا (Montagna Hera)، هتل اترنو (ETERNO HOTEL) و هتل آلیون تکسیم (Alyon Hotel Taksim) اشاره کرد.

هتل های چهار ستاره میدان تقسیم | taksim square hotels Four stars

هتل چهار ستاره استانبول امکانات بیشتری نسبت به  هتل های سه ستاره داردن از امکانات اتاق هتل های چهار ستاره می توان به سرویس های بهداشتی و حمام ، تلویزیون و یخچال ، تخت های سایز بزرگ با تشک کیفیت بالا و از امکاناتی ورزشی چون استخر ، سنا ، سالن بدن سازی نام برد. ازدیگر امکانات این نوع هتل ها می توان به فضا سازی وسیع و با درختان زیبا اشاره کرد. معروف  ترین هتل چهار ستاره میدان تکسیم می توان به هتل لاوانتا (Lavanta Hotel Istanbul)، هتل میدتاون (Midtown hotel) و هتل گرند اوزتانیک (Grand Oztanik hotel) اشاره کرد.

هتل های پنج ستاره میدان تقسیم | taksim square hotels Five stars

امکانات هتل های استانبول بسیار مناسب است یعنی ایده‌آل‌ترین امکانات و شرایط را برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است. از اتاق ها با طراحی بی نظیر و زیبا گرفته تا تخت های سایز بزرگ و اینترنت رایگان ، دستگاه واکس ، تجهیزات نظافتی نظیر سشوار و امکانات ورزشی مانند باشگاه بدن سازی ، استخر ، سنا و سالن ماساژ به علاوه انواع رستوران و کافه با تنوع غذایی گوناگون در کنار فضا سازی وسیع و با درختان زیبا و مهمترین آن ها کارکنان آموزش دیده که همگی در یک مجموعه جمع شده اند از معروف ترین هتل های پنج ستاره میدان تقسیم می توان به هتل پارما تکسیم (The Parma Hotel Taksim)، هتل پوینت تکسیم (Point Hotel Taksim Istanbul)، هتل مارمارا تکسیم (The Marmara Taksim Hotel) اشاره کرد.

هتل های میدان تقسیم استانبول

جاذبه های گردشگری میدان تقسیم | Taksim Square Attractions

میدان تقسیم یکی از اصلی ترین و پر رفت و آمد ترین میدان های شهر استانبول است. اطراف میدان تقسیم بعضی از معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول نظیر پارک پارک گزی (Taksim Gezi Park) و یا هنرهای خیابانی که توجه گردشگران زیادی جلب کرده است در ادامه به برخی جاذبه های گردشگری میدان تقسیم بیشتر آشنا می شویم.

یادبود جمهوری | Monument Of The Republic

یادبود جمهوریت ترکیه که یکی از مهمترین بناها در ترکیه در میدان قرار دارد می باشد که در دهه بیست میلادی به دست یکی از ماهرترین مجسمه سازی ایتالیایی طراحی و ساخته شده است که تصویر آتاترک و قوای نظامی ترکیه را به نمایش در آمده است.

تراموا نوستالژیک استانبول | Istanbul nostalgic tramways

یکی از معروف ترین نماد شهر استانبول ترامواهای قدیمی قرمز رنگ است. این تراموا ها در قرن هجدهم ساخته شد که با استفاده از اسب حرکت می کرد این ترامواها در دهه نود میلادی با بازسازی شده و تراموا برقی جایگزین شده آن ها شد است.

مرکز فرهنگی آتاتورک | Atatürk Cultural Center

مرکز فرهنگی آتاتورک یکی از مهم ترین مرکز فرهنگی هنری در استانبول می باشد. این مرکز فرهنگی دارای چند سالن اپرا و گالری های عکس و نقاشی است.  مرکز فرهنگی آتاتورک در دهه شصت میلادی افتتاح شد.

جاذبه های گردشگری میدان تقسیم

مراکز خرید میدان تقسیم استانبول | Taksim Square shopping center

ترکیه به عنوان یکی از معتبرترین مراکز مد دنیا همواره مورد توجه جهانیان قرار گرفته است گردشگران بسیاری برای خرید به استانبول سفر می کنند در این شهر مراکز خرید سنتی و مدرن بسیاری ساخته شده که برندهای معتبر جهان مانند  زارا (ZARA)، کوتون (KOTON)، ال سی واکیکی (LC Waikiki) و H&M در این شهر نمایندگی های فعل دارند یکی از محبوب ترین مناطق برای خرید در استانبول میدان تقسیم است که هم به تمامی نقاط شهر استانبول دسترسی آسان وجود دارد و هم بهترین مراکز خرید استانبول در این منطقه و اطراف آن قرار گرفته است. مهمترین مراکز خرید میدان تقسیم استانبول به شرح زیر می باشد.

مراکز خرید در خیابان استقلال استانبول | Istiklal Street

خیابان استقلال استانبول یکی از زیباترین و معروف ترین گذرگاه های استانبول به شمار می رود همه ساله هزاران گردشگر از این خیابان بازدید می کنند. خیابان استقلال مملو از مراکز خرید ، کافه و رستوران است. یکی از معروف ترین مرکز خرید خیابان استقلال می توان به پاساژ چیچک (Çiçek Pasajı) اشاره کرد.

مراکز خرید محله نیشان‌تاشی استانبول | Nişantaşı

در نزدیکی میدان تقسیم محله ثروتمد نشینی وجود دارد به نام نیشان‌تاشی در این محله برند های معتبر جهانی مانند گوچی (Gucci) ، دیور (Dior) ، زارا (ZARA)  نمایندگی فعال دارد.این محله نماد فرهنگ و هنر در استانبول است. 

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql