میدان استقلال کوالالامپور

میدان استقلال کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 آبان ، 1398

میدان استقلال کوالالامپور  Merdeka Square in Kuala Lumpur 

میدان استقلال که به نامهای میدان مردکا یا مردیکا یا داترن مردیک معروف است، در فرهنگ لغت فارسی به معنای استقلال است، این میدان بسیار زیبا مکانی فوق العاده برای افرادی است که می خواهند با تاریخ و جاذبه های توریستی کوالالامپور آشنا شوند. 
نام میدان استقلال به این دلیل بر روی این میدان گذاشته شده است چون در 31 آگوست سال 1957 میلادی استقلال کشور مالزی به طور رسمی اعلام شد و پرچم بریتانیای کبیر در این روز برای آخرین بار پایین آورده شد و پرچم مالزی جایگزین پرچم انگلستان شد، به همین دلیل همه ساله در همین روز برای آزادی مالزی مراسم و جشن های شادی برگزار می کنند و یکی از نکات جالب توجه در این روز این است که میدان استقلال کوالالامپور در این روز از دیگر مکان های مالزی شلوغ تر است. به همین دلیل به یکی از مکان های تاریخی مالزی تبدیل شده است.
در میدان استقلال از چمنی استفاده شده است که زمانی که تحت استعمار بریتانیا بودند، بازیکنان کریکت از آن استفاده می کردند، هر چند امروزه نیز مسابقات کریکت در این میدان انجام می شود. این میدان یا میدان مردیکا در زمان قدیم، باغ پادشاهی سلانگور نام داشت به طور کل برای بازی های کریکت، هاکی، تنیس و مسابقات راگبی استفاده می شد.
میدان مرداکا کوالالامپور با وجود نورپردازی و فواره هایش یک منظره و محیطی زیبا و دلچسب برای افراد فراهم کرده است. در ضلع جنوبی میدان هم پرچم مالزی اهتزاز شده است که همین میله پرچم  با 1000 متر ارتفاع، بلندترین میله پرچم در جهان است . این میدان در سومین شنبه ی هر ماه برای اجرای نیرو های مسلح و نمایش های خاص و گروه موسیقی پلیس سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد رفتن به تور کوالالامپور را دارید حتما از این میدان دیدن فرمایید. 

میدان استقلال کوالالامپور _ آسمان آبیمیدان استقلال کوالالامپور _ آسمان آبی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql