بازار مالام کوالالامپور

بازار مالام کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آبان ، 1398

پازار مالام کوالالامپور Pasar Malam kuala lumpur

پازار مالام یکی از بازارهای شبانه مالزی است و به طور معمول در خیابان هایی مستقر شده اند که عبور وسایل نقلیه به طور موقت متوقف شده است. بازدید از این بازارها نوعی روش هیجان انگیز به منظور آشنایی با فرهنگ کشور مالزی است. به جز آشنایی با شکل و شمایل تجارت محلی در بازارهای مالزیایی مخصوصا بازارهای کشاورزان، محصولات تازه محلی را عرضه می کنند. در این بازارها هیچ نوع واسط وجود ندارد و قیمت کالاها در این پازار مالام ارزان است. 
در بازار مالام کوالالامپور اجناس مختلف از جمله، ظروف محلی، لباس، کفش، میوه های مالایی، تجهیزات صوتی و تصویری، جواهرات بدلی، اسباب بازی، ساعت و بسیاری اجناس دیگر با قیمت های مناسب به چشم می خورد. این بازار از جاذبه های معروف مالزی است که گردشگران تور مالزی، در سفر خود حتما به آنجا سر می زنند. این بازار بیشتر شبیه یک نمایشگاه یا جشنواره می باشد. خوراکی های مختلفی مثل پشمک، بستنی و هات داگ با انواع سس های معروف در این بازار به چشم می خورد. این بازار معمولا در خیابان هایی برپا می شود که وسایل نقلیه به آن وارد نمی شوند و فروشگاه ها از عصر تا پاسی از شب برای عبور و مرور مردم باز هستند.
شما حتی می توانید در قیمت چانه بزنید و خریدی متفاوت را تجربه کنید. این بازار در محل های مختلف فقط یک روز در هفته باز است. مالزی کشوری مسلمان نشین است که ماه مبارک رمضان در این کشور به دلیل تنوع قومی گسترده تا حدودی متفاوت‌تر از کشورهای اسلامی دیگر است. مسلمانان این کشور راه‌اندازی بازارهای رمضان با عنوان محلی «پاسار مالام» را به عنوان یکی از جلوه‌های رمضان در کشورشان تعریف کرده‌اند.این بازارچه‌های محلی هنگام افطار روزهای ماه رمضان در گوشه و کنار شهرهای مالزی برپا می‌شوند. در این بازارها فقط پول نقد قبول می کنند در حالیکه برای خرید از مراکز خرید لوکس کوالالامپور می توان از کارت های اعتباری هم استفاده کرد. این بازارهای شبانه در کشور اندونزی هم برپا می شوند. 

pasar-malampasar-malam-malaysia

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql