جزیره تیومان کوالالامپور

جزیره تیومان کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آبان ، 1398

جزیره تیومان کوالالامپور | Tioman Island Malaysia

جزیره تیومان واقع در ساحل جنوب شرقی شبه جزیره مالزی و در 56 کیلومتری ساحل پاهانگ است که سالانه گردشگران بسیاری که به مقصد کوالالامپور و سنگاپور سفر می کنند می فریبد تا به این جزیره نیز سفری کوتاه داشته باشند. درست است که این جزیره یک جزیره کوچک نیست که بتواند در کنار جزایر دیگر جنوب شرقی آسیا مقایسه شود و البته این جزیره از جذابیت های بالایی برخوردار است خصوصا برای افرادی که از زندگی تفریحی دریایی لذت می برند. جزیره تیومان کوالالامپور دارای چشم انداز کم نظیری است که آنجا را به تکه ای از بهشت تبدیل کرده است، آبشارهای کریستالی، جنگل های زیبا با درختان تنومند و پر درخت، انواع گلها و گیاهان گوناگون در سراسر این جزیره به چشم می خورد که انتخاب رویایی برای گذراندن تعطیلات است.تماشای ساحل شنی همراه با شنیدن امواج خروشان و تماشای آبهای نیلگون و شفاف و یا شنا و آفتاب گرفتن و موج سواری، این جزیره را در فهرست جاذبه های گردشگری مالزی قرار داده است.

چگونه می توانیم به جزیره تیومان برویم

کشتی: بیشتر بازدید کنندگان از طریق بندر از شهر بندر مرسینگ به جزیره تیومان  می روند (همچنین می توانید یک کشتی را از Tanjung Gemuk بگیرید). اتوبوس های کوالالامپور تا مرسینگ حدود هفت ساعت طول می کشد. پس از رسیدن به مرسینگ، پایانه اتوبوس رانی در حدود 15 دقیقه پیاده روی از اسکله جایی که کشتی ها را برای تیومان ترک می کنند، فاصله دارد.

کشتی ها ایستگاه های مختلفی را در اطراف جزیره ایجاد می کنند و در میان اسکله های مختلف متصل می شوند. برنامه ریزی کنید تا به خدمه بگویید که در کدام قسمت از تیومان قصد پیاده شدن دارید. 
پرواز: پرواز به جزیره Tioman را در نظر نگیرید. اگرچه Pulau Tioman دارای فرودگاه کوچک خود است (کد فرودگاه: TOD) ، این سرویس در سال 2014 به حالت تعلیق در آمد. Berjaya Air یک بار پروازهای روزانه از کوالالامپور را انجام می داد. در عوض، به مرسینگ بروید و یکی از کشتی های Bluewater Express را به سمت جزیره بگیرید.

انتخاب ساحل مناسب در جزیره تیومان کوالالامپور

 Pulau Tioman تعداد معدودی از سواحل عمدتاً ناپسند را در نقاط مختلف جزیره دارد. لازم است قبل از مواقع بدانید کدام ساحل را می خواهید ابتدا امتحان کنید. پرسنل کشتی می پرسند ، و انتظار می رود از آنجا پیاده شوید ، هر چند قیمت ها بدون در نظر گرفتن ساحل یکسان هستند.

ABC: به طور رسمی با نام Air ABC گزینه پیش فرض برای مسافران است. این مکان انعطاف پذیری را فراهم می کند زیرا می توانید تمام راه را به سمت Tekek طی کنید. سواحل به دلیل مرجان های مرده عالی نیستند ، اما snorkeling و غروب خورشید می تواند بسیار عالی باشد.

جوارا: فارغ از فصل ، هرچند ساکت و آرام باشد ، Juara  تقریباً تنها گزینه ساحل برای اقامت در سمت شرقی Tioman است و به طرز جنجالی برخی از بهترین شن و ماسه و شنا در جزیره را ارائه می دهد. برخلاف سایر سواحل ، مرجان مرده ای بسیار کمی وجود دارد. رسیدن به جوارا نیاز به پیاده شدن از کشتی در Tekek و سپس سوار شدن بر کامیون دارد تا شما را از بالای تپه شیب دار در مرکز جزیره سوار کند. 

سالنگ: مانند جوارا، سالانگ نیز نوار عالی شن و ماسه ای با دید عالی برای شنا است. انتهای جنوبی ساحل دارای یک مکان برای یک غواصی خوب است.
تخته سنگ: تخته سنگهایی که در کنار ساحل در Genting پراکنده شده اند، جلوه زیبایی بیشتری می بخشند. مسیر پیاده روی چند گزینه غذا خوردن بیشتر از سواحل دیگر وجود دارد.

چه زمانی برای بازدید از جزیره تیومان مناسب تر است؟

ماه های تابستان برای بازدید از جزیره تیومان - به ویژه ژوئن ، جولای و آگوست - بهترین است. طبق معمول ، فصل خشک نیز شلوغ ترین فصل است. یک ماه 'شانه' را برای هوای خوب و کمتر گردشگر انتخاب کنید. ماه مه انتخاب خوبی است.
ماه های بارانی در Pulau Tioman نوامبر، دسامبر و ژانویه است. برنامه های کشتی می توانند در این مدت با طوفان ها مختل شوند.
چیزهایی که باید قبل از سفر به جزیره تیومان بدانید
تنها دستگاه خودپرداز در جزیره Tioman در Tekek ، دهکده اصلی است. در صورت بروز مشکل در دستگاه خودپرداز، باید پول کافی را برای تمام سفر خود به ارمغان بیاورید.
یافتن Wi-Fi مناسب در کافه ها و رستوران های این جزیره دشوار است. اگر اتصال به اینترنت برای شما مهم است مطمئن شوید که رفت و آمد مکرر شما Wi-Fi دارد. بیشتر ساکنان برای دسترسی به سیم کارتهای محلی تکیه می کنند. اگر تلفن هوشمند شما سازگار است و قفل آن را ندارد GSM را ارزان بخرید.

جزیره تیومان کوالالامپور _ آسمان آبی

جزیره تیومان کوالالامپور _ آسمان آبی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql