آشنایی با انواع قهوه

آشنایی با انواع قهوه

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 دی ، 1397

آشنایی با انواع قهوه

در سراسر دنیا قهوه انواع و اقسام مختلفی دارد که هرکدام طرفداران پر و پا قرص خود را دارند. وقتی به کافه می روید و در منو نام هایی مانند اسپرسو، آمریکانو، ماکیاتو و ... را می بینید، شاید به این فکر کنید که تفاوت میان آنها دقیقا در چیست؟ در ادامه این مطلب آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی قصد دارد تا شما را با انواع قهوه آشنا کند تا یکبار برای همیشه به سوالات ذهنتان پاسخ بدهید، پس با ما همراه باشید.

در سراسر جهان قهوه های متنوعی وجود دارد که البته از رایج ترین آنها می توان از قهوه عربیکا و روبوستا نام برد که پر مصرف ترین قهوه های دنیا هستند و تفاوت هایی بسیاری میان آنها وجود دارد که برای انتخاب قهوه مورد علاقه تان ابتدا باید این تفاوت ها را بشناسید و با طعم های آنها آشنا شوید. در ادامه این دو قهوه پرطرفدار را به شما معرفی می کنیم.

قهوه روبوستا | Robusta

گیاه قهوه روبوستا که تا ارتفاع 6 متر رشد می کند در ارتفاعات پایین و در کنار دریا کشت می شود. شکل آن گرد و کافئین بیشتری دارد و میزان آنتی اکسیدان آن بین 7 الی 10 درصد است. قهوه روبوستا که کافئین بیشتر و طعم تلخ تری نسبت به عربیکا دارد از قیمت کمتری نیز برخوردار است. این قهوه که در کشورهایی از جمله ویتنام، برزیل، اندونزی و هند کشت می شود برای تهیه اسپرسو مناسب است. کشورهایی از جمله اتیوپی، سوماترا، ترکیه، مکزیک، نیکاراگوئه، کلمبیا، هندوراس و پرو نیز این قهوه را در بازارهای خود عرضه می کنند.

قهوه عربیکا | Arabica

قهوه عربیکا که در گذشته با نام قهوه عربی شناخته می شد در کشورهایی از جمله یمن، اتیوپی و سودان کشت می شد. دانه این قهوه تا 4.5 متر رشد می کند و دانه آن نسبت به قهوه روبوستا در دنیا بیشتر کشت می شود. این گیاه S  شکل در مناطق مرتفع کشت می شود و حدود 75 درصد تولید جهانی قهوه را دارد که بیشتر در برزیل کشت می شود. مقدار کافئین آن 1.5 درصد کمتر از روبوستاست و چرب بودن دانه هایش آن را برای مصرف جهانی لذیذتر کرده است. میزان آنتی اکسیدان آن بین 5.5 تا 8 درصد است و با این حال از قهوه روبوستا گران تر است. نحوه پرورش قهوه عربیکا از روبوستا دشوارتر و میزان تقاضای مردم برای آن بیشتر است و به دلیل طعم خوب و شیرینش و رایحه مطبوعش نسبت به سایر قهوه ها برای خواب راحت مناسب است.

قهوه سبز | Green Coffee

قهوه سبز در اصل همان قهوه خامی است که بو داده نشده و دلیل استفاده مردم از آن باور بر تاثیر آن بر روی لاغری است و بنا بر همین دلیل بیشتر افرادی که از آن استفاده می کنند دارای رژیم غذایی هستند. قهوه سبز به دلیل بو نداده شدنش از قهوه روبوستا نیز تلخ تر است و آنتی اکسیدان کلروژنیک اسید موجود در آن به لاغری کمک می کند.

قهوه ترک | Turkish coffee

یکی از محبوبترین انواع قهوه که در کشور ترکیه و کشورهای خاورمیانه مصرف می شود قهوه ترک است که برای تهیه آن نیاز به دانه های اسیاب شده قهوه است. تفاوت قهوه ترک با دیگر قهوه ها در این است که پودر آسیاب شده آن بدون فیلتر داخل فنجان ریخته می شود و با این حال پس از نوشیدن پودر آن در ته فنجان می ماند.

اسپرسو | Espresso

اسپرسو یکی از مشهورترین انواع قهوه است که برای تهیه آن، آب جوش را با فشار زیاد از میان دانه های آسیاب شده قهوه عبور می دهند و داخل فنجانی کوچک می ریزند. اسپرسو خالص ترین قهوه ای است که می توانید بنوشید و البته به همین دلیل طعم تلخی دارد و بیشتر قهوه خورهای حرفه ای آن را می نوشند.

دابل اسپرسو | Double Espresso

همانطور که از نامش پیداست، دابل اسپرسو همان اسپرسو است با دوشات اسپرسو.

کافه امریکانو | Caffè Americano

امریکانو از اضافه کردن اب داغ به اسپرسو تهیه می شود.

کافه لاته | Café Latte

کافه لاته یکی از محبوبترین قهوه ها است که از ترکیب شیر بخار داده شده و قهوه تهیه می شود. لاته که تلخی کمتری دارد معمولا با کف زیاد سرو می شود.

کاپوچینو | Cappuccino

یکی از محبوبترین قهوه ها در جهان کاپوچینو است که از سه لایه تشکیل می شود. اولین لایه آن یک شات اسپرسو، بعر یک لایه شیر بخار داده شده و لایه آخر یک لایه شیر کف دار است. کاپوچینو خوشمزه و شیرین است و ایتالیایی ها آن را هنگام صبحانه مصرف می کنند.

ماکیاتو | Macchiato

ماکیاتو از یک شات قهوه و شیر کف داری که مستقیم روی آن ریخته می شود تهیه می شود. 

موکا یا موکاچینو | Mochachino

قهوه موکا تقریبا همان کافه لاته است که پودر شکلات یا شربت و گاهی خامه به آن اضافه می شود. موکا به تلخی اسپرسو نیست و با طعم شکلات و خامه ای که دارد طعمی میان هات چاکلت و کافه لاته دارد و مناسب برای افرادی است که تازه می خواهند وارد دنیای خوش عطر قهوه شوند.

فلت وایت | Flat White

این نوع قهوه که بیشتر در استرالیا و نیوزلند سرو می شود تقریبا شبیه به کاپوچینو است تنها با این تفاوت که روی آن کف ریخته نمی شود. برای تهیه فلت وایت یک شات اسپرسو را داخل فنجان می ریزند و بعد شیر بخار داده شده را بدون کف بر روی آن می ریزند. 

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql