پارک ییلدیز کجاست؟

پارک ییلدیز کجاست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 تیر ، 1399

پارک ییلدیز کجاست؟

پارک ییلدیز که در گذر زمان سلطنت انواع پادشاهان را به چشم دیده است، از قدیمی ترین پارک های استانبول می باشد. این پارک دیدنی، مملو از پر پشت ترین درختان سر به فلک کشیده و یادگار عثمانی ها است. اگر شما هم جزو مسافرین تور استانبول هستید و به دنبال جاذبه های گردشگری این شهر می گردید، آژانس آرزوی آسمان آبی پارک ییلدیز را به شما پیشنهاد می دهد، که در ادامه توضیحاتی درمورد آن بیان می کند.

Asemanabi-پارک-ییلدیز3

پارک ییلدیز استانبول | Yıldız Park

پارک ییلدیز یکی از بزرگ ترین پارک های استانبول با چشم انداز رو به تنگه بسفر است که در سال های 1600 میلادی رو به رشد رفت. در آن سال ها با نام باغ کازانجی اوغلو معروف بود و هم اکنون به پارک ییلدیز شهرت دارد و درب آن برای عموم مردم به طور رایگان باز می باشد. علت نام گذاری آن به باغ کازانجی اوغلو، مالکیت خانواده کازانجی اوغلو بود که آن را به عنوان هدیه به دختر سلطان مراد چهارم عثمانی پیش کش کردند. این پارک زیبا با دو درب مجزا، مابین کاخ چراغان و کاخ ییلدیز قرار گرفته است که یکی از درها به سمت خیابان چراغان و دیگری به سمت خیابان پالانگا باز می شود. جالب است بدانید، اولین قصر یا همان کاخ که در این پارک بنا شد کاخ ییلدیز بود که نام پارک نیز از آن بهره گرفته است. گردشگران اغلب فصل بهار را برای دیدن این باغ سلطنتی انتخاب می کنند چرا که در این فصل خوش آب و هوا، انواع گل های رنگین در محوطه پارک پر می شود و زیبایی آن را دوچندان می کند.
انواع گل و گیاهانی که در این باغ مشاهده می کنید در زمان عثمانی ها از تمامی نقاط جهان در باغ ییلدیز گردآوری شده است.

Asemanabi-پارک-ییلدیز5

پارک ییلدیز در گذر زمان

در پارک ییلدیز از پادشاهان متعددی که روزگاری آمدند و رفتند، یادگاری هایی به جای مانده است که همگی جزو جاذبه های گردشگری استانبول نیز محسوب می شوند. در زمان سلطنت سلطان عبدالحمید دوم، پارک ییلدیز، به منظور استفاده شخصی افراد کاخ نشین مورد استفاده قرار می گرفت و پس از آن به عنوان جنگل در زمان بیزانس کارایی پیدا کرد. رفته رفته که به زمان حکومت سلیمان نزدیک شدیم این پارک منطقه شکاری سلطان محسوب شد. در عصر حاضر نیز افراد زیادی از محلی و توریست برای سپری کردن اوقات فراغت و تعطیلات خود به این پارک مراجعه می کنند و بساط پیک نیک را بنا می کنند.
در زمان حکومت سلطان عبدالعزیز خان چندین عمارت با نام های چادیر، شاله، مالتا و همچنین تالیم هانه به این باغ افزوده شد که به مرور زمان برخی از آن ها تخریب شده و امروزه تنها عمارت های چادیر، شاله و مالتا باقی مانده اند. با نقل مکان سلطان عبدالحمید خان از کاخ دولماباغچه به این باغ سرسبز، دستور تاسیس چندین بنا صادر شد که از جمله آن ها مسجد حمیدیه، انواع کارگاه های نجاری، تعمیرات، ریخته گری و ...و چند عمارت کوچک می باشند. مرتفع ترین بخش پارک، ییلدیز شاله می باشد که ساخت آن به سال 1870 میلادی برمی گردد.

Asemanabi-پارک-ییلدیز2

Asemanabi-پارک-ییلدیز1

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql