کاخ دولما باغچه استانبول (Dolmabahce Palace)

کاخ دولما باغچه استانبول (Dolmabahce Palace)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

کاخ دولما باغچه استانبول (Dolmabahce Palace)

کاخ دولما باغچه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد که در منطقه بشیکتاش استانبول واقع است به دستور سلطان عبدالمجید یکم احداث شد که ساخت آن از سال 1843 آغاز و در سال 1856 میلادی به پایان رسید. این کاخ در زمان امپراطوری عثمانی به عنوان مرکز اصلی اداری مورد استفاده قرار می گرفت. اطلاعات بیشتر را آژانس آرزوی آسمان آبی در اختیارتان قرار می دهد.

PSD-Asemanabiکاخ-دولما-باغچه6

تاریخچه کاخ دولما باغچه استانبول

کاخ دولما باغچه در قسمت سواحل اروپایی تنگه بسفر قرار گرفته و سالانه مسافران زیادی را با تور استانبول به خود جذب می کند. پیش از ساخت این کاخ با عظمت، سلطان و خانواده اش در کاخ توپکاپی اقامت داشتند. هزینه ساخت این کاخ پنج میلیون لیر طلای عثمانی که معادل 35 تن طلا شد. کاخ دولما باغچه بزرگ ترین کاخ در ترکیه با مساحتی حدود 45 هزار متر مربعی می باشد. کاخ مجهز به 285 اتاق، 46 سالن، 6 حمام، 68 دستشویی است.

PSD-Asemanabiکاخ-دولما-باغچه

معماری کاخ دولما باغچه استانبول

طراحی این کاخ سبک های باروک، روکوکوو نئوکلاسیک را برای ما تداعی می کند که البته با معماری سنتی عثمانی ترکیب شده است. دکوراسیون کاخ بر اساس استانداردهای اروپایی صورت گرفته که چیدمانی بسیار عالی می باشد. کاخ دولما باغچه به طرز حیرت انگیزی پوشیده از طلا و بلور است که چهارده تن طلا تنها برای طلاکاری سقف ها به کار رفته و همچنین بزرگ ترین لوستر کریستالی جهان که در تالار مراسم است، هدیه از طرف ملکه ویکتوریا می باشد. این لوستر عظیم 750 لامپ و وزنی 4/5 تن دارد که بسیار شگفت انگیز است. در کاخ فرش های نفیسی از کاخ هرک و فرش های خرس 150 ساله وجود دارد که شکوه کاخ را دوچندان کردند. مجموعه ای بالغ بر 202 نقاشی روغنی در کاخ به نمایش گذاشته شده است که آثار هنرمندان مطرحی چون گوستاو بولانگر، ژان لئون جرمی، یوگن فورنتین، استانیسلاو چلوفسکی، فلیکس زیم، کارل جوزف کوواسسه، فاوستو زونارو، تئو وان ریزلبرگ و الکساندر ساندور سودوودا می باشند.
کاخ مجهز به بالاترین استانداردهای فنی مانند روشنایی، گاز و گنجه های آب می باشد که از انگلیس وارد شده اند. این امکانات در حالیست که کاخ های قاره اروپا در آن زمان فاقد این امکانات بوده اند. بعدها برق، سیستم گرمایشی مرکزی و آسانسور نیز به آنها اضافه شد.

PSD-Asemanabiکاخ-دولما-باغچه4

ساعات بازدید از کاخ دولما باغچه استانبول

کاخ از سه بخش اصلی آپارتمان های اداری، سرای تشریفات و حرمسرا تشکیل شده است که می توانید همه روزه به جز یکشنبه ها از ساعت 9 صبح الی 16 از آن ها بازدید کنید که هزینه ورودی موزه 60 لیر و ورودی حرمسرا 40 لیر می باشد. برای اطلاع از به روزترین نرخ تور ترکیه با ما همراه شوید.

PSD-Asemanabiکاخ-دولما-باغچه2

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql