باکو را با غذا مرور کنیم

باکو را با غذا مرور کنیم

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 بهمن ، 1398

باکو را با غذا مرور کنیم

باکو را با غذا مرور کنیم | Browse Baku by Food
غذا کلمه ی پر باریست که مجموعه ای از تاریخ، فرهنگ، سلیقه، طبیعت و مزه را در خود جای می دهد. ما در آژانس آرزوی آسمان آبی میخواهیم گردشگران تور باکو را به سفرغذا ببریم، چرا که مزه غذاهای لذیذ است که یک سفر را منحصر به فرد میکند. غذاهای آذربایجانی با آمیزه ای بی نظیر از طعم های ایرانی، اروپای شرقی و خاورمیانه شکل گرفته است. غذاهای آذربایجانی انواع غذاهای سنتی را شامل می شود: طعم زعفران با برنج مخلوط شده با گوشت گوسفند یا مرغ، آراسته با میوه های خشک و آجیل و لاوانگی که با مخلوطی از انار و گردو پر شده است و کباب های بره که هرکسی را شگفت زده می کند ما در ادامه به گردشگران تور باکو در انتخاب مناسب این رستوران ها کمک خواهیم کرد.

لاوانگی|LavangI
لاوانگی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر رنگ و لعاب آذربایجان می باشد  که در باکو طرفداران بسیاری دارد. این غذا که نوعی مرغ شکم پر می باشد با ذاعقه ی ایرانیان بسیار جور می باشد. لاوانگی یکی از غذاهای ملی آذربایجان است که با اردک نیز پخته می شود و با چاشنی های رنگارنگ مانند گردوی پوست کنده، پیازسرخ شده، آلو یا آلبالو ترش یا شربت آب انار، آلبالو خشک، آلو، کشمش، روغن، سبزیجات و ادویه مخصوص داخل شکم مرغ یا اردک را پر می کنند. این غذا را در رستوران های نظیر رستوران باغ هنر باکو یافت می شود و با برنج نیز سرو می شود. لاوانگی بیشتر در شبه جزیره آبسرون جمهوری آذربایجان و در مناطق لنکران، ماسالی، سالیان و نفتچالا رواج دارد.
بالیق|Baliq
بالیق یک نوع غذای محلی باکو می باشد که بیشتر برای اعیاد از آن استفاده می شود. کشور آذربایجان به علت قرار گرفتن در نزدیکی دریای خزر، میزبان بسیاری از غذاهای دریایی می باشد. بالیق یک نوع ماهی شکم پر است که اکثرا با ماهی های کتوم یا کپور و با خاویار یا چاشنی هایی مثل مخلوط گردو خرد شده، پیاز، کشمش، سس آلو یا سس انار پرمی شود و در فر و یا روی گاز داخل کره سرخ می شود. سپس آن را با قطعات لیمو و پلو سرو میکنند یکی از رستوران های معروف باکو که غذاهای دریایی سرو میکند رستوران پیر گریل باکو می باشد که در کنار دریای خزر قرار گرفته است.
غذاهای-باکوکباب| Kebab
کباب یکی ازغذاهای پرطرفدار ایرانی است که در کشورهای اطراف ایران هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. شهر باکو با فرهنگ غنی برای عاشقان کباب یک منوی طولانی دارد ولی ما در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد. کباب لیولیا یا کباب کوبیده آذری از لذیذ ترین کباب های باکو می باشد که در آن گوشت گوسفند (بره) را با ادویه جات، سبزیجات معطر و گاهی سس های ترش ورز ورز داده می شود. این کباب را روی سیخ های چوبی کوچک و یا سیم های بزرگ کباب می کنند و یا به صورت خیلی سریع و تند تفت می دهند. سپس با مقداری لیمو، پیاز سرخ شده یا خام و سبزی سرو می کنند. ناگفته نماند که از کباب شیشلیک و دونر کباب های باکو نمی توان گذشت. کبابِ آذربایجان، بیشترین تشابه را به کباب‌های مدیترانه و اروپای شرقی دارند و یکی از غذاهای مرسوم و مورد علاقه ی مردم آذربایجان به خصوص در عروسی ها و مراسم های بزرگ محسوب میشوند. همچنین مردم باکو و آذربایجان در پیکنیک ها و دورهمی های خود نیز از این غذای لذیذ استفاده می کنند.
غذاهای- باکوپلو|Plov 
امروزه با وجود فست فود ها و غذاهای متنوع و جدید، یک سری غذا های سنتی هستند که همچنان مورد توجه با قی مانده اند و حتی گسترس نیز داشته اند. پلو یکی از غذاهای محبوبی است که در کشور آذر بایجان نیز مورد استفاده قرا می گیرد. برنج یا پلو همیشه در کنار انواع خورشت ها، کباب ها و غیره استفاده می شود. پلوی آذری که یک غذای ملی آذر بایجان می باشد از ترکیب برنج، گوشت، سبزی های معطر، ادویه و فلفل طعم‌دار، آجیل و خشکبار پخته می شود. شما میتوانید در رستوران نارگیز باکو این غذای لذیذ را بیابید. ناگفته نماند که پلو یکی از متنوع‌ترین غذاهای باکو است که بیش از چهل نوع مختلف دارد. 

غذاهای -باکودلمه|Dolmaدلمه یا دلما یکی از لذیذ ترین غذاهای باکو می باشد که طرفداران بسیاری دارد. عاشقان غذا می دانند که ما نیز در کشور ایران دلمه های متنوعی داریم، به طور کلی همه دلمه ها شباهت زیادی دارند فقط فیلینگ آنها متفاوت است.  برای تهیه دلمه ابتدا مخلوطی از برنج پخته شده، گوشت چرخ کرده، ادویه و سبزی های معطر استفاده می شود و مواد را به شکل لوزی کشیده داخل برگ کلم یا برگ موو وغیره پیچیده می شوند. در پایتخت آذربایجان دوستداران این غذای محلی می توانند برای صرف غذا به رستوران دلمه باکو بروند و انواع و اقسام دلمه هارا بچشند.


مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql