توریستی ترین کشورهای دنیا (زیباترین کشورهای دنیا)

توریستی ترین کشورهای دنیا (زیباترین کشورهای دنیا)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 تیر ، 1399

توریستی ترین کشورهای دنیا (زیباترین کشورهای دنیا)

تجربه ثابت کرده که با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب، زیبایی های طبیعی و چشم نواز یک کشور و همچنین جاذبه های مصنوعی که ساخت دست بشر است همواره میزان توریست های آن کشور افزایش می یابد چرا که تمامی مردم جهان همیشه خواستار بهترین ها هستند و دیدن زیباترین کشورها را جزو اولویت در سفرشان در نظر خواهند گرفت. خوشبختانه امروزه  روز که  پیشرفت های زیادی در زمینه پروازی داریم و همچنین با وجود هواپیماهای مدرن و مجهز، سفرهای دلپذیر همواره آرزویی دست یافتنی شده است. در این صفحه آژانس آرزوی آسمان آبی شما را با زیباترین و توریستی ترین نقاط دنیا آشنا خواهد کرد.

1. ایتالیا

ایتالیا یکی از معدود کشوهایی می باشد که در نظرسنجی صورت گرفته رتبه برتر در زمینه زیبایی را از آن خود کرده است. مناظر دیدنی چون: تاکستان های نورد، ساحل درخشان آمالفی، کوه های ترنتینو و ...  با چشم اندازی زیبا در این کشور خود را جای داده اند. کشور ایتالیا همچنین میزبان مناظری مانند ویران های رومی می باشد. این کشور رویایی بیشترین تعداد آثار فرهنگی و تاریخی یعنی حدود پنجاه مکان را در یونسکو به عنوان میراث فرهنگی به ثبت رسانده است که یکی از آنها بناهای باشکوه به جا مانده از زمان امپراتوری رم باستان می باشد. تنها در سال 2014 تقریباٌ  6/48 میلیون توریست سفر خود را به کشور ایتالیا آغاز کردند که در آن سال درآمد فوق العاده ای به صنعت گردشگری ایتالیا وارد شد. ایتالیا با تاریخ پربار و غنی خود علاوه بر آثار باستانی دارای آب و هوایی مطبوع و نیز غذاهای لذیذ می باشد.

Aseman-Abi-Telegram-ghaab2italy2. اسپانیا

یکی از درآمدهای اصلی کشور اسپانیا از صنعت گردشگری می باشد که تقریباً یازده درصد درآمد خالص عرضه می کند و طبیعتاً اقتصاد اسپانیا متکی بر صنعت گردشگری است. سالانه تقریباً 81/8 میلیون گردشگر وارد خاک اسپانیا می شوند و آمار نشان میدهد که در سال 2014 حدود 65 میلیون توریست تنها از قاره اروپا به اسپانیا جهت سیاحت سفر کرده اند. از جمله جاذبه های دیدنی پر طرفدار این کشور بارسلونا، مادرید و سویل می باشد و نیز دیدن ساحل زیبای کاتالونیا و اندلس خالی از لطف نیست. سیزده شهر موجود در کشور اسپانیا به عنوان میراث فرهنگی در یونسکو به ثبت رسیدند که حقیقتاً سزاواری آن را داشتند. اسپانیا همچنین رتبه دوم را از لحاظ پرگردشگرترین کشورهای جهان کسب کرده است. 

Aseman-Abi-Telegram-ghaab2spain3. فرانسه

یکی از بزرگ ترین کشورهای اتحادیه اروپا فرانسه است که از نظر تنوع نیز شهره می باشد. حدود 37 میراث فرهنگی از کشور فرانسه در یونسکو به ثبت رسیده است که فوق العاده با ارزش هستند. تعداد گردشگران بین المللی که در سال 2014 برای دیدن زیبایی های فرانسه سفر کرده اند به 7/83 میلیون نفر رسیده است. این کشور هم اکنون در صدر پر گردشگرترین کشورها در سراسر دنیا می باشد که اغلب برای دیدن جاذبه ها و بناهای تاریخی معروف، قله های پر برف کوه های آلپ، دهکده و سواحل زیبا، جنگل های طبیعی و باصفا، ورزش ها و تفریحات لاکچری پا به این کشور رویایی می گذارند. فرانسه با وجود جذب بالایی که در زمینه جذب توریست دارد 7/9 درصد درآمد خالص از صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده که تنها 30 درصد درآمد حاصل از توریست های خارجی می باشد و 70 درصد مابقی حاصل از توریست های داخلی است. فرانسه پیشگام در صنعت فشن، مد و نیز عرضه برندهای معتبر جهانی می باشد این امر که طرفداران بسیاری دارد مسافران زیادی را به پاریس می کشاند. از شهر های پر مخاطب فرانسه می توان به پاریس، استراسبورگ، آلزاس و لیون اشاره کرد که به جذب توریست کمک به سزایی داشته اند. 

Aseman-Abi-Telegram-ghaab2france

4. انگلستان

یکی دیگر از کشور های توریستی دنیا انگلستان است که در سال 2017 تقریباً 37 میلیون گردشگر خارجی داشته که از آنها در شهرهای مختلف انگلیس استقبال شده است. چشم اندازهای بی نظیر، رودخانه پر جنب و جوش تایمز، ارتفاعات اسکاتلند و ساحل ولر در این کشور موجود می باشند که به زیبایی هرچه بیشتر انگلستان افزوده و همچنین طرفداران زیادی از آمریکای شمالی و اروپا دارد. جذب توریست سالانه درآمدی حدود 17/2 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است. انگلیس یکی ازابر قطب های تجاری و مالی دنیا محسوب می شود که تعداد زیادی بانک و شرکت های مهم جهانی در آن فعالیت می کنند. با وجود اینکه لندن گردشگران زیادی دارد اما نمی توان از شهر های دیگر انگلیس چون بیرمنگام، لیورپول، منچستر، نیوکاسل و لیدز به سادگی گذشت.

Aseman-Abi-Telegram-ghaab2United-Kingdom5. ایسلند

ایسلند جزو کشورهای محبوب و توریستی به حساب می آید و گردششگرانی که به آنجا سفر می کنند اغلب خاص پسند هستند. این کشور همواره  جزو ده کشور زیبا و دیدنی در دنیا قرار دارد. کشور ایسلند با وجود چشمه های آب گرم، سواحل وزش باد در هوا و همچنین کوه های آتشفشان به جذب هرچه بیشترمسافر پرداخته است. اغلب مردم به جهت خواص درمانی که چشمه های آب گرم این منطقه دارد با سفر به ایسلند حتماً سری به آن می زنند. حس آرامشی که از قدم زدن در ساحل شن های سیاه به ما دست می دهد قابل توصیف نیست. برای افراد با احساس تماشای شفق قطبی در آسمان صاف ایسلند یکی از رمانتیک ترین لحظات به حساب می آید.

Aseman-Abi-Telegram-ghaab2icland

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql