شهر بالن ترکیه

شهر بالن ترکیه

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 تیر ، 1399

شهر بالن ترکیه

ترکیه، مملو از جاهای دیدنیست که یکی از بی نظیر ترین مکان های جهان با نام شهر کاپادوکیا که با نام شهر بالن شهرت دارد و بالن سواری از تفریحات ماندگار این منطقه می باشد را در خود جای داده است. آژانس آرزوی آسمان آبی به شما پیشنهاد میدهد که در کنار سفرتان به استانبول و ترکیه حتماً از شهرزیبا و رویایی کاپادوکیا دیدن فرمایید. سالیانه توریستان زیادی برای دیدن این شهر زیبا با تور ترکیه سفر خود را آغاز می کنند. کاپادوکیا در منطقه مرکزی آناتولی قرار گرفته است که امکانات و مراکز تفریحی متنوعی از جمله شهر زیرزمینی کاپادوکیا، بازدید از دره جن و پری، بالن سواری، بازدید از موزه ی فضای باز گورمه، اقامت در هتل غارها، بازدید و خرید از مغازه های کوزه گری و سرامیک در آوانوس، اسب سواری و ... را دارا می باشد که مشهور ترین آن ها همان بالن سواری است. 

Aseman-Abi-Telegram-ghaab2baloon

جالب است بدانید این مکان که جزو جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد، بر اثر فوران آتشفشان ها در میلیون ها سال قبل تخریب و پس از فراز و نشیب های بسیار و عوامل طبیعی و همچنین بر اثر گذر زمان به این چشم انداز زیبا دست یافت. این شهر دیدنی که جزو سه شهر صخره ای دنیا محسوب می شود در سال 1985 میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. اسم شهر کاپادوکیا از اسب های زیبا گرفته شده است. فیلم بسیار معروف جنگ ستارگان نیز در چندین پلان از این منطقه فیلمبرداری شده است. بالن های متعدد و رنگارنگ در فراز آسمان آبی این شهر فضایی خارق العاده را برای ما تداعی می کند. محال است با دیدن بالن های زیبا فکر سوار شدن در آن به ذهنتان خطور نکند. حس نابی که از اوج گرفتن از زمین به ما دست می دهد قابل وصف نیست همچنین تماشای تپه های تاریخی و رد شدن از کنار صدها بالن رنگی در حدود یک ساعت خالی از لطف نمی باشد. بزرگی هر بالن به اندازه ای است که 14 الی 24 نفر را در خود جای می دهد. در طول مسیر پروازی و تماشای زیبایی های خلقت از تمامی مسافران پذیرایی به عمل می آید.

Aseman-Abi-Telegram-ghaabbalon2

زمان بالن سواری در کاپادوکیا

اگر ماه آپریل تا اکتبر را برای بالن سواری انتخاب کرده اید باید بدانید که بهترین انتخاب را داشته اید چرا که در این ماه ها آسمانی با شفافیت و صافی هرچه بیشتر خود و همچنین وزش باد ملایم و دلچسبی را با تمام وجود حس خواهید کرد. البته که در اکثر ماه ها می توان بر فراز آسمان رفت به طور مثال در سال 2014 میلادی 319 روز از سال را برای پرواز مساعد دانستند و با وجود اینکه بالن سواری تفریح نسبتاً پر هزینه ای هست حدود 500 هزار توریست به اوج آسمان رفتند.

ایمنی بالن سواری در کاپادوکیا

به تمامی شرکت هایی که برای برگزاری بالن سواری اعلام آمادگی می کنند گواهینامه اختصاص می گیرد. الزامی است که مجریان آن حتماً دوره های آموزشی لازمه را بروند و از سلامت کامل خود نیز مطمئن شوند. ناگفته نماند که با وجود ایمنی قوی این سیستم، ریسک خطر نیز موجود است چرا که حادثه برای همه در عصر تکنولوژی وجود دارد و حتی ممکن است در بهترین شرایط و امکانات نیز رخ دهد. 

Aseman-Abi-Telegram-ghaabbaloon2

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql