چرا رنگ پاسپورت های هر کشور متفاوت است؟

چرا رنگ پاسپورت های هر کشور متفاوت است؟

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 تیر ، 1399

چرا رنگ پاسپورت های هر کشور متفاوت است؟

لازمه رفتن به یک کشور دیگر، همراه داشتن یک گذرنامه یا همان پاسپورت می باشد. پاسسپورت در اصل یک اوراق هویتی در سطح بین الملل به حساب می آید که برای تردد شهروندان در کشورهای دیگر الزامیست. چرا رنگ پاسپورت ها باهم متفاوت است؟ پاسپورت در هر کشور با رنگ متفاوتی ارائه می شود اما دلیل آن چیست؟ مگر چه تفاوتی وجود دارد؟ در این مورد آژانس آرزوی آسمان آبیاطلاعات بیشتری به شما ارائه می دهد.

پاسپورت.Asemanabi

مشخصات داخلی پاسپورت

هر پاسپورت از نظر محتوایی باید دارای مشخصاتی از قبیل مشخصات، اطلاعات بیومتریک یا همان تصویری، صفحات ثبت مهر ورود و خروج، ویزا و ... باشد. هر کس باید در حفظ و نگهداری پاسپورت یا گذرنامه خود کوشا باشد و در صورت مفقودی آن حتماً پیگیری لازم را انجام دهد.

اگر به دنبال مدارک لازم جهت صدور پاسپورت هستید به لینک درج شده مراجعه نمایید.

رنگ پاسپورت ها

پاسپورت و رنگ جلد آن در هر کشوری توسط مقامات مربوطه کشور انجام می گیرد. به نظرتان معیارانتخاب رنگ پاسپورت ها درچیست؟ چه رنگ هایی مجاز به استفاده در پاسپورت ها هستند؟ هر رنگی که برای پاسپورت انتخاب می کنند در پس آن دلیل منطقی و موجهی وجود دارد این رنگ ها از بین رنگهای قرمز، آبی، سبز و مشکی انتخاب می شوند. 
رنگی که در پاسپورت هر کشور به کار می رود نماد آن کشور به حساب می آید که بر پایه معیار فرهنگی، مذهبی و یا سیاسی انتخاب می شود. در اغلب کشورهای مسلمان و همینطور کشورهای غربی آفریقا از رنگ سبز با نماد مذهبی برای پاسپورت بهره برده اند. البته بیشتر کشورهای دنیا بالخصوص اعضای اتحادیه اروپا از رنگ قرمز با که نماد اتحاد است استفاده کرده اند. کل قاره آمریکا نیز از رنگ آبی که نماد دنیای مدرن و جدید می باشد بهره بردند و اما تعداد اندک و محدودی نیز با نماد فرهنگی از رنگ مشکی در پاسپورت هایشان استفاده کردند. مسافرانی که با تور ترکیه سفر می کنند می دانند که رنگ قرمز برای پاسپورت یکی از پر طرفدارترین و رایج ترین رنگها و همچنین رنگ مشکی یکی از کمیاب ترین رنگهای پاسپورت است.

گذرنامهAsemanabi

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql