امکانات و خدمات برای سفر معلولین

امکانات و خدمات برای سفر معلولین

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 تیر ، 1399

امکانات و خدمات برای سفر معلولین

درست است که معلولین محدودیت هایی در سفر دارند ولی اینطور نیست که نمی توانند به گردش بروند. در این عصر تکنولوژی و نوآوری، خدمات و امکانات فراوانی برای افراد معلول از نظر جسمی و روانی وجود دارد که هر کدام به نوعی سفر و لذت بردن از آن را برای تک تک این افراد مهیا می کند. آیا تور گردشگری معلولین وجود دارد؟ بهترین کشور برای معلولین کجاست؟ امکانات سفر برای معلولین به چه شکل است؟اینها دو نمونه از سوالاتی هست که افراد زیادی به دنبال جواب آن هستند، برای مطالعه ادامه مطلب با آژانس آرزوی آسمان آبی همراه شوید.

امکاناتAsemanabi

تحقیق قبل از سفر

همیشه شرط عقل است که قبل از بستن چمدان برای انتخاب مقصد تحقیقات لازم انجام گیرد که این امر برای افراد معلول نیز صادق می باشد. این تحقیقات باعث می شود که قبل از هر سفر بدانید که کدام کشور امکانات لازم مانند اقامتگاه و حمل و نقل برای معلولین را دارند و بیشتر به این افراد خوش می گذرد و با خاطری آسوده از سفرشان یاد می کنند. 

اقامتگاه معلولین

سفر خوشی که معلولین باید داشته باشند دغدغه فکری صنعتگران گردشگری می باشد. هر فردی برای بدست آوردن تجربه و ماجراجویی و همچنین بالابردن کیفیت زندگی روانی خود نیاز به سفر کردن دارد که این امر می تواند داخلی یا خارجی باشد. به همین منظور هتل ها و اقامتگاه هایی برای گردشگران در نظر گرفته شده که اکثر آن ها به فکر افرادی که معلولیت دارند نیز هستند که با در نظر گرفتن امکانات و خدماتی برای این افراد به رفاه حالشان کمک به سزایی می کنند. این امر بسیار شایسته است چرا که افراد معلول و کم توان هم مانند سایر افراد حق زندگی دارند و این نیاز را در خود می بینند که دنیا را بگردند و از تک تک لحظات زندگی لذت ببرند.

سفرAsemanabi

معلولین با چه وسیله ای سفر کنند؟

قطارها و اتوبوس ها متاسفانه امکانات مناسبی برای معلولین ندارند که بتوانند با خیالی آسوده سفر کنند و تنها گزینه حمل و نقلی برای افراد معلول اکنون از طریق پرواز است. برای معلولین و افراد کم توان تورهایی ویژه در نظر گرفته شده که این امر بسیار خوشایند می باشد و موجب شادی این افراد می شود. هدف از این خدمت ها کمک کردن به این اشخاص جهت شرکت در امور جامعه و همینطور آسان تر کردن زندگی برای معلولین است. 

امکانات کشورها برای معلولین

افراد سالم معمولاً برای انتخاب مقصد مورد نظر فاکتورهایی چون جاذبه های گردشگری، آب و هوا، هزینه سفر و ... را در ذهن دارند ولی این موضوع برای افراد معلول و کم توان متفاوت است و ملاک آن ها برای انتخاب مقصد دسترسی به امکانات، مراقبت های بهداشتی، دارا بودت خدمات ویژه معلولین و ... می باشد. در سال 2009 شهرداری پاریس بودجه ای بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون یورو را برای امکانات و رفاه حال معلولین اختصاص داد که این پروژه تا سال 2015 به درازا کشید. همچنین در سال 2015 میلادی ایالات متحده آمریکا چیزی حدود پنج میلیون افراد که معلولیت دارند را استخدام و از توانایی های آن ها استفاده کرد. این در حالی است که در بسیاری از کشورها توانایی های افراد معلول را نمی بینند و آن ها را مجبور به خانه نشینی می کنند.

معلولAsemanabi

کشورهای مناسب برای معلولین

کشورهایی که خدماتی به جهت پزشکی، شغلی، دسترسی به امکانات عمومی و ... را برای معلولین دارند به شرح زیر می باشند. 
1.استونی
2.فرانسه
3.آلمان
4.ایرلند
5.ایتالیا
6.ژاپن
7.کشورهای اروپای شمالی
8.روسیه
9.سن مارینو
10.آفریقای شمالی
11.ایالات متحده آمریکا

معلولینAsemanabi

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql