دریاچه فلت هد، بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا

دریاچه فلت هد، بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 تیر ، 1399

دریاچه فلت هد، بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا

در گوشه شمال غربی مونتانا در کشور ایالات متحده آمریکا فضایی با نام فلت هد، بزرگترین دریاچه آب شیرین طبیعی در جهان را از آن خود کرده است. این دریاچه با مساحت 510 کیلومتر مربع به دلیل وسعت و نوع خود با عنوان تمیزترین دریاچه در سطح جهان شناخته شده است، دریاچه فلت هد از این جهت طبیعی نام برده میشود که از دوران عصر یخبندان تا کنون به جای مانده است و از دریاچه های باستانی شناخته می شود، وسعت این دریاچه به قدری بزرگ می باشد که مساحت آن به اندازه نیمی از خلیج سانفرانسیکو است و عمق آن 113 متر و به صورت میانگین 50 متر می باشد که عمق متوسط این دریاچه بیشتر از عمق متوسط خلیج فارس است. اطلاعات بیشتر در این زمینه را آژانس آرزوی آسمان آبی در اختیارتان قرار می دهد.

نام دریاچه فلت هد

در گذشته های دور، زمانی که سرخ پوست ها در آن نطق حکمرانی می کردند نام دریاچه را سالیش نهاده بودند، و معنایی خاص در رسوم قبایل برای سلاطین خود را داشت که هیچ مدرک خاصی از این موضوع در دست نمی باشد، اما بعد ها نام این دریاچه بزرگ و باستانی را به فلت هد تغییر دادند.

دریاچهAsemanabi

جزایر دریاچه فلت هد

در این دریاچه چندین جزیره وجود دارد که بزرگترین آن ویلدهاس که مساحت آن 876 هکتار اس. جزیره ملییتا و با مساحت 64 هکتار دومین جزیره بزرگ این دریاچه می باشد.

دریاچه فلت هد دارای یک رودخانه معروف می باشد که نام این رودخانه را قو نهاده اند، در این رودخانه قو و دریاچه فلت هد ماهی قزل آلا قزل آلا بومی و قزل آلا برنزه ساکن می باشند و از 80 سال پیش تا اکنون این دریاچه یکی از مکان هایی بسیار جذاب برای ماهیگیران می باشد.
جالب است بدانید که اگر جنوبی ترین قسمت دریاچه مراجعه کنید میتوانید شاهد یخچال هایی طبیعی باشید که آثار باقی مانده از دوران عصر یخبندان می باشد، اگر چه در چند سال اخیر به دلیل گرم شدن آب و هوا قسمتی از یخچال طبیعی این دریاچه کم شده است. اما هنوز آثار عصر یخبندان در آن دیده می شود.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 1 از 5 (از 1001 رای)
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql