ساخت بزرگترین مجسمه جهان در هند

ساخت بزرگترین مجسمه جهان در هند

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 بهمن ، 1398

ساخت بزرگترین مجسمه جهان در هند

معرفی تندیس اتحاد | Statue of Unity

در صد و چهل و سومین سالگرد تولد سردار والابی پاتل، سیاست مدار محبوب هند، تندیسی به ارتفاع 182 متر از وی رونمایی شد. این مجسمه که با 1850 تن برنز ساخته شده نام خود را به عنوان بلندترین مجسمه جهان ثبت کرده است. این تندیس به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری هند تبدیل شده است. این مجسمه توسط نخست وزیر حال حاضر هند رونمایی شد. والابی پاتل در دهه 1940 در پی تلاش هایی برای یکپارچه ساختن کشور هند بعنوان مرد آهنی لقب گرفت. این مجسمه که در جزیره سادو در ایالت غربی گجرات است دارای ویژگی های عجیبی است که از آنها می توان به دوبرابر مجسمه آزادی در آمریکا و 9 برابر مجسمه فرشته شمال در انگلستان و از نظر ارتفاع 50 متر بلندتر از بودای معبد بهار در چین می باشد. ساخت بزرگترین مجسمه جهان هزینه ای برابر با 22.900.000 پوند را در بر داشته و ساخت آن 33 ماه به طول انجامیده است. در ساخت این تندیس بزرگ علاوه بر بتن از 18500 تن فولاد تقویت شده و 6500 تیر فولاد ساختمانی استفاده شده و فضای داخلی آن به مساحت 180.000 متر مکعب با بتن پر شده است.

معرفی-تندیس-اتحاد

این مجسمه یادبود از طریق یک پل به یک گالری و یک موزه و همچنین هتل و باغی که به افتخار سردار پاتل ساخته شده متصل می شود. البته ساخت این مجسمه غول پیکر انتقاداتی را نیز با خود به همراه داشته. خیلی ها معتقدند که خود سردار پاتل نیز با خرج پول های این چنینی بسیار مخالف بوده است. اما مقامات هندی امید دارند تا این مجسمه بزرگ و برج 150 متری کنارش که به منظور تماشای مناظر اطراف در نظر گرفته شده بتوانند درآمد قابل توجهی را برای کشور به دست بیاورند. این در حالی است که دولت هند در نظر دارد تا بزرگراهی به طول دو مایل برای دسترسی آسان به این مجسمه بسازد. در نزدیکی این تندیس نیز به زودی جایگاهی برای فرود هلیکوپتر ساخته خواهد شد. این تندیس که به مجسمه وحدت نیز مشهور می باشد به گونه ای طراحی شده که در برابر باد با سرعت 180 کیلومتر و زلزله 6.5 ریشتری مقاوم می باشد.

تندیس-اتحاد-هند

سازنده این مجسمه برای ساخت آن از حدود 200 عکس و افرادی که او را از نزدیک دیده بودند و همچنین مورخان کمک گرفته است. بازدید از این تندیس بزرگ یکی از محبوب ترین برنامه های گشت در تور هند تبدیل شده است.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 1 از 5 (از 1001 رای)
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql