تور صربستان

تور صربستان

تور صربستان

تور صربستان - Serbia Tour

صربستان یکی از کشورهای زیبای اروپایی با مناظر چشم‌نواز طبیعی فراوان به حساب می‌آید. از جمله مناظر زیبای این کشور که باعث خاطره انگیز شدن سفر با تور صربستان می شود  می‌توان به علفزارهای بی‌انتها، جنگل‌های وسیع بکر و سرسبز، غارهای سنگ آهکی باشکوه، دریاچه‌های کوهستانی دل‌انگیز، چشمه‌های آب گرم متعدد و تپه‌های سرسبز و چشم‌نواز اشاره کرد که همگی با هم آن را تبدیل به بهشتی برای عاشقان و دوستداران طبیعت می‌کنند. 
نام رسمی این کشور، جمهوری صربستان و مساحت آن 77.474 مترمربع است. صربستان کشوری عمدتاً کوهستانی است. بخش شمالی آن بخشی از دشت غنی و حاصل‌خیز دانوب و آبریزگاه رودهای دانوب، تیسا، ساوا، و موراوا است. این کشور در شمال غربی با کرواسی، در شمال با مجارستان، در شمال شرقی با رومانی، در شرق با بلغارستان، در جنوب با مقدونیه و در غرب با آلبانی، مونته‌نگرو و بوسنی هرزه‌گووین هم‌مرز است. صربستان یکی از شش جمهوری تشکیل‌دهنده‌ی کشور یوگسلاوی بود که در دهه‌ی 1990 مستقل شدند. در فوریه‌ی 2003، صربستان و مونته‌نگرو بازمانده‌ی دو جمهوری یوگسلاوی بودند که تشکیل فدراسیون دادند. در سال 2006، مونته‌نگرو از صربستان جدا شد. پایتخت این کشور شهر بلگراد است. این کشور ناهمواری‌های‌ متنوعی دارد؛ در شمال، دشت‌های غنی و حاصل‌خیز، در شرق رشته‌ کوه‌های آهکی و حوضه‌های آبریز، در جنوب شرقی کوه و تپه. 
همچنین صربستان یکی از کشورهای اروپایی با بیشترین تنوع فرهنگی است. قلمرو امروزی صربستان، مدت‌های مدید در طول تاریخ مرز بین امپراتوری‌های بزرگ بوده است: بین دو نیمه‌ی شرقی و غریی امپراتوری روم؛ بین پادشاهی مجارستان، امپراتوری بلغارستان، پادشاهی فرانک‌ها و بیزانس؛ بین امپراتوری عثمانی و امپراتوری اتریش (که بعدها اتریش-مجارستان شد). در نتیجه، در حالی که شمال این کشور از لحاظ فرهنگی «اروپای مرکزی» است، اما جنوب آن نسبتاً «شرقی»تر است. البته، هر دو منطقه بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند و بدین جهت، تمایز بین شمال و جنوب چندان واقعی نیست.

🗽 جاذبه های گردشگری صربستان

موقعیت جغرافیایی صربستان برگ برنده این کشور می باشد. بیش از یک چهارم سرزمین صربستان 27 درصد پوشیده از جنگل است و رودخانه دانوب، ساوا، تیمیش، درینا و بگج به عنوان مهمترین رودخانه های صربستان می باشند. به همین علت علاقمندان به طبیعت گردی و تاریخ همواره در تورهای اروپایی، صربستان را به عنوان یک مقصد توریستی جذاب می دانند.
از جمله جاذبه های گردشگری صربستان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
o    کلیسای سنت ساوا (Church of Saint Sava)
o    دریاچه ساوا (sava)
o    موزه ملی صربستان
o    رشته کوه بالکان و آلپ
o    کوه های کارپات
o    قهرمان کالِمِگدان (The Victor of Kalemegdan)
o    برج های کالِمِگدان (Kalemegdan Towers)
o    خیابان اسکادارلیا (Skadarlija Street)
o    تالار بنتی (Beton Hala)
o    میدان جمهوری (Republic Square)
o    شهر بلاکِرکُوا (Bela Crkva)
o    شهر گلوباتس (Golubac)
o    دهکده دروِنگارد (Drvengrad) - مقر جشنواره کوستندورف
o    جشنواره موسيقی اکسيت شهر نووی ساد
o    بنای یادبود کنستانتین کبیر

☁ ☀ آب و هوای صربستان

اگر بخواهیم آب و هوای صربستان را برای گردشگران عزیز تور صربستان توضیح دهیم به این صورت است که بیشتر روزهای سال با بارش باران رو به رو است حتی در فصل تابستان هم بارش رگباری باران نیز قطع نمی شود. به طور کلی کشور صربستان آب و هوای سرد با بارش برف ندارد و بیشتر آب و هوای گرم استوایی در تمام شهرهای آن حاکم است که با وجود گرما شدید و بارش باران آب و هوای شرجی همراه با رطوبت دارد که این امر موجب رویش گونه های گیاهی مختلف در تمام نقاط این کشور شده است. 
در برخی ماه های سال بارش بسیار کم می شود مثل ماه اکتبر ولی قطع نمی شود و میانگین دمای هوا به 28 سانتی گراد می رسد. بیشترین میزان بارش باران در ماه ژوئن رخ می دهد و میانگین بارش 58 میلی متر است. گردشگران تور صربستان مهم است بدانند که گرم ترین ماه سال آگوست با 23 درجه سانتی گراد و ژانویه با 11 درجه سانتی گراد سردترین ماه سال در این کشور می باشند. 
پایتخت صربستان بلگراد است که بهترین آب و هوای 4 فصل استوایی را داراست. فصل زمستان سرد ولی بدون بارش سنگین برف و یخ بندان می باشد و به طور کلی شاید 15 روز از 365 روز سال دمای هوا در صربستان به زیر صفر درجه سانتی گراد برسد. فصل پاییز به نسبت بهار کمی طولانی تر با وزش بادهایی از سمت غرب کشور است و ژانویه سردترین ماه سال در زمستان با بارش باران و سرما رو به رو است. به طور کلی برای مسافرین تور صربستان میانگین آب و هوا 11 درجه سانتی گراد می باشد.

🕑 بهترین زمان سفر به صربستان

هر زمان و در هر فصلی از سال که اراده کنید می توانید تور صربستان را انتخاب کنید و از شهرهای توریستی صربستان دیدن نمائید. ژانویه سردترین ماه و ژوئن گرم‌ترین ماه سال در صربستان است. اما اگر علاقه مند به ورزش های زمستانی از جمله اسکی هستید ماه دسامبر تا مارس (ماه آذر تا اسفند) بهترین زمان برای بستن کوله بار سفر به سمت صربستان می باشد. 

🎁 مراکز خرید صربستان ، سوغاتی صربستان

پایتخت کشور صربستان بلگراد مانند سایر پایتخت های قاره اروپا دارای چندین و چند فروشگاه از برندهای مشهور جهانی است.زمانی که صحبت از خرید می شود گسترده ترین انتخاب محصولات را می توان در پایتخت کشور صربستان از اجناس ارزان تا گران قیمت پیدا کرد.در سال های اخیر، زنجیره های خرده فروشی بزرگ و فروشگاه های برندهای معروف جهان در بسیاری از شهرهای کوچک در سراسر صربستان ظاهر شدند.شما می توانید با تورهای پاییز 98 از تخفیف های بی نظیر این مراکز خرید استفاده کنید.
از جمله مراکز خرید صربستان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
مرکز خرید استادیون بلگراد Stadion shopping center، مرکز خرید اوشکه بلگراد usce shopping center،
مرکز خرید مرکاتور Mercator shopping center، Knez Mihailova، مرکز خرید Ušće، مرکز خرید دلتا سیتی، مرکز خرید زیرا سنتر (Zira Center)...
قیمت تور صربستان
برای سفری ارزان قیمت ، راحت و داشتن گزینه های موثر مثل راهنمای فارسی زبان ، بیمه مسافرتی ، گشت شهری و آگاهی از دیدنی های صربستان و اطلاع از مراکز خرید با تخفیف های باور نکردنی ، می توانید با توجه به بودجه خود از بین سفر با تورهای ارزان قیمت زمستان 1402، لحظه آخری زمستان 1402 ، لاکچری می توانید با آژانس مسافرتی آسمان آبی تماس بگیرید.

🛌 رزرو هتل صربستان

کشور صربستان در شهرهای خود دارای تعداد بی شماری از اقامتگاه ها و بهترین هتل ها می باشد ، هتل های صربستان عموما ارزان قیمت می باشند حتی هتل های معروف و شناخته شده ای همچون هریتج , کرون پلازا با قیمتی مناسب حضور دارند و آژانس مسافرتی آسمان آبی به شما کمک میکند تا شما بتوانید با توجه به بودجه خود محل اقامت خود را انتخاب کنید .

🍲 غذاهای صربستان

غذاهای صربستان جذابیت خاص خود را دارد و تجربه ای جدید از طعم غذا را به شما می دهد. از بهترین و معروف ترین این غذاها چواپی، کایماک، موسوکای صربستانی، آیوار، سوسیس صربستانی، همبرگر مخصوص صربستانی و وارسی می باشند که توصیه می شود در سفر به تور صربستان حتما از خوردن آن ها لذت ببرید. همچنین چاشنی آجوار (ajvar) شاید معروف ترین چاشنی غذاهای صربستان باشد. سالاد معروف صربستانی نیز جای خود را دارد.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql