ادویه بازار استانبول

ادویه بازار استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

استانبول یکی از بزرگترین و پر بازدید ترین شهرهای ترکیه می باشد. در استانبول بازارهای دیدنی زیادی وجود دارد که یکی از آن ها بازار معروف و خوش عطری به نام ادویه بازار می باشد. بهترین ادویه های دنیا در این بازار به فروش می رسد، کیفیت آن ها به حدی خوب است که بهترین سرآشپزان با تور استانبول سفر کرده و ادویه های خود را از ادویه بازار تهیه می کنند در ادامه آژانس آرزوی آسمان آبی شما را با این بازار جذاب بیشتر آشنا می کند.

Asemanabi-ادویه-بازار

آشنایی با ادویه بازار استانبول 

بازار ادویه که در بازار مصری ها و در میدان امینیو استانبول قرار دارد یکی از بزرگ ترین بازارهای سنتی این شهر به حساب می آید. با ورود به این بازار عطر و بوی خوشی که به مشامتان می رسد و دیدن رنگارنگی ادویه ها، به هیچ عنوان قابل توصیف نیست. ادویه بازار تنها به فروش ادویه بسنده نکرده بلکه به فروش انواع داروهای گیاهی و اجناس دیگر نیز مشغول می باشد.
در spice bazaar اجناسی نظیر انواع شیرینی های سنتی ترکی، خشکبار، خاویار، آجیل، پنیر ترکی، عسل و موم عسل، گلاب، چای و قهوه، ادویه جات، سبد، جعبه، حوله، دمپایی، جواهرات و ... به فروش می رسند.

Asemanabi-ادویه-بازار1

تاریخچه ادویه بازار استانبول

قدمت بازار ادویه که از جاذبه های گردشگری ترکیه نیز هست، به سال 1660 میلادی و دوره حکومت عثمانی ها بر می گردد. در ابتدا نام این بازار خوش بو، بازار مصری ها بود که در گذر زمان و رفت و آمد تجار خارجی و خرید و فروش هایشان نام بازار را به بازار ادویه استانبول تغییر دادند. امروزه روز تاجران خارجی که به قصد خرید ادویه به این بازار سفر می کنند علاوه بر ادویه، از شیرینی های سنتی ترکیه و همچنین راحت الحلقوم نیز برای سوغات بر می دارند.

Asemanabi-ادویه-بازار2

ساعات بازدید ادویه بازار استانبول

این بازار که دارای 88 مغازه و دکان می باشد، در تمام روزهای هفته از ساعت 9 صبح الی 7 شب آماده فروش به عموم مردم می باشد که البته در روزهای یکشنبه تنها از ساعت 10 صبح الی 6 عصر این بازار باز می باشد و در روزهایی که تعطیلی عمومی و مذهبی است به طور کامل بسته می باشد.

Asemanabi-ادویه-بازار3

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql