آبشار دودن آنتالیا

آبشار دودن آنتالیا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 فروردین ، 1398

Düden Waterfalls Antalya

 آبشارهای دودِن یکی از آبشارهای زیبای کشور ترکیه و از جاذبه های توریستی این کشور هستند که خیلی هم معروف هستند و از دو آبشار هایی هستند که از هم فاصله دارند. این آبشارها از رودخانه ای به همین اسم منشا میگیرند و در آخر هم به دریای مدیترانه ریخته می شوند. برای آشنایی بیشتر با این آبشارهای زیبا آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید.

آبشارهای دودن به 2 قسمت بالایی و پایینی تقسیم شده اند که ، آبشارهای بالایی در محدوده شهر آنتالیا است و تا مرکز شهر حدود 14 کیلومتر فاصله دارد و دارای 15 متر ارتفاع و 20 متر عرض می باشد. این آبشار بالایی در داخل پارکی قرار گرفته است که برای ورود به آن باید هزینه ای را پرداخت کنید. داخل پارک میز و نیمکت های وجود دارد که گردشگران و مسافران تور آنتالیا می توانند چند ساعتی را به گردش و تفریح بپردازند.

آبشار-دودن-آنتالیا-ترکیه

آبشار پایینی دودن جایی قرار گرفته که برای رفتن به آن باید داخل طبیعت شد و در ادامه رودخانه دودن حرکت کرد و از بین غارهای جذاب و جانوران گذشته و در آخر هم در نزدیکی ساحل لارا به این آبشار رسید. در این محل آبشارهایی وجود دارد که ارتفاع آنها به 40 متر می رسد که با غرش و منظره ای فوق العاده ای را زمانی که وارد دریای میترانه می شود خلق می کند که همین امر سبب شده در سال توریستها و علاقه مندان زیادی به تور ترکیه از این جاذبه توریستی دیدن کنند.

داخل پارک وقتی که به این آبشار می رسید در پایین آن غاری است و به دلیل اینکه در کنار رودخانه قرار دارد درصد زیادی املاح خام و سنگ توف داخل روخانه دودن است. غار آرزوها در پشت آبشار دودن قرار گرفته است و زمانی که به داخل غار می نشینید می توانید حجم عظیمی از آب آبشار را از نمایی متفاوت تماشا کنید و لذت ببرید.

آبشار-دودن

فاصله بین آبشارهای بالایی و پایینی دودن هشت کیلومتر می باشد که هنگام گردش در بین این دو آبشار جذابیت های زیادی را مشاهده می کنید و باید از میان جنگل عبور کنید و در قسمتی از راه غار نوردی کرده و حیوانات را مشاهده کنید. وقتی که داخل پارک می شوید کافی است تا پلکان داخل پارک را بروید و به وسیله ی آن وارد دره شوید کنار رودخانه دودن می رسید . با گردش داخل دره چشمه های آب شفافی می بینید که آن ها نیز داخل رودخانه می ریزند 

 آبشار دوم دودن که با گذشتن از یک راه صخره ای، داخل دریای مدیترانه میریزد ،کالپوزکالدیران نام دارد  که امروزه اطراف آن پارکی بنا شده است که دودن نام دارد و یک محل عالی برای تفریح و خوش گذرانی می باشد . راه دیگر برای دیدن دومین آبشار دودن، قایق سواری در دریای مدریترانه است که از اسکله آنتالیا قایقی اجاره کرده و می توانید تا نزدیکی این آبشار بروید. 

آبشار-دودن-آنتالیا

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql