کاخ شایو پاریس

کاخ شایو پاریس

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 دی ، 1397

Palais de Chaillot

پاریس، شهری است که از شهرت جهانی برخوردار است و میان گردشگران و علاقه مندان به تور فرانسه محبوبیت ویژه ای دارد. جاذبه های توریستی پاریس در کنار آثار تاریخی این شهر و مراکز خرید و رستوران ها و .... روز به روز به تعداد بازدیدکنندگان این شهر می افزاید. یکی از دیدنی های پاریس، کاخ شایو می باشد. در ادامه آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید تا اطلاعات بیشتری از این بنا به دست آورید.

کاخ شایو یک ساختمان کلاسیک جدید است که در ناحیه تروکادرو شهر پاریس قرار دارد و از فضایی زیبا تشکیل شده است. این بنا چشم‌انداز خیره کننده به برج ایفل دارد و از طرفی یه رود سن مشرف می باشد . کاخ شایو تئاتر،آکواریوم، تعدادی موزه مانند موزه‌ی نیروی دریایی و موزه‌ بشر و مرکز میراث فرهنگی و معماری را در خود جای داده است و تبدیل به مکان گردشگری پاریس شده است.

کاخ شایو پاریس اولین بار در سال 1878 میلادی برای نمایشگاه جهانی «اکسپو» بر روی تپه‌ شایو احداث شد، سالن کنسرت بزرگی بود و آن را با نام «کاخ تروکادرو» می‌شناختند. این کاخ، 2 جناح و یک آکواریوم و 2 برج را نیز دربرمی‌گرفت. این مجموعه ترکیبی از طراحی موری و بیزانتین می باشد که اوایل به آن به شکل یک بنای عجیب نگاه می شد اما بعدها زمانی که گفته شد قرار است مجدداً پاریس، میزبانی اکسپوی سال 1937 میلادی را برعهده بگیرد، به فکر تخریب این کاخ و احداث ساختمانی جدید افتادند.

جناح‌های کاخ تازه ساخته شده  بر روی زیرساخت کاخ قدیمی ساخته شده است که مثل آن، هلالی عریض را تشکیل می‌دهند اما برخلاف مدل قبلی، به هم وصل نیستند. همچنین مجسمه‌های بزرگی را از آپولو و هرکول، روبروی هر جناح قرار داده‌اند و از نقل‌های شاعر و فیلسوف فرانسوی، یعنی «پل والری» (Paul Valéry) برای زیباتر کردن ساختمان‌های آن استفاده شده است.

کاخ-شایو-پاریس
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql