مانیل، پایتخت کشور فیلیپین

مانیل، پایتخت کشور فیلیپین

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 بهمن ، 1397

مانیل، پایتخت کشور فیلیپین

Manila , Philippines

قبل از آنکه قصد عزیمت به فیلیپین و پایتخت جذاب آن مانیل را داشته باشید، تاریخ و فرهنگ فیلیپین بیش از هر جایی در این شهر خودنمایی می‌کند، اما از طرفی دیگر ازدحام خیابان‌ها ممکن است هر گردشگری را غافلگیر کند. گردش در مانیل به وسیله نقشه بسیار آسان است. اگر روی گوشی همراهتان یک نقشه شهر داشته باشید می‌توانید به راحتی به مقصدتان برسید.

مانیل

در سال 1863 زلزله فاجعه‌باری در مانیل رخ داد که شهر را تا حدود زیادی به یک خرابه تبدیل کرد و بعد از آن مانیل مدرن از دل خرابه‌ها بیرون آمد. بازار آسمان‌خراش‌ها در مانیل مانند بسیاری از شهرهای آسیایی داغ است. هیچ صفتی به اندازه (مروارید شرق) متناسب با زیبایی های پایتخت فیلیپین نیست. شهری شگفت انگیز که معمولا رستوران ها فروشگاه های آن 24 ساعته باز است و مسافران تور فیلیپین که به قصد بازدید از جاذبه های دیدنی فیلیپین به مانیل سفر کرده اند می توانند از این فروشگاه ها بهره مند شوند.

مانیل تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است؛ در قرن 15 پس از آمدن سلطان برونئی مردم این شهر به اسلام گرویدند اما در سال 1571 اسپانیا توانست بر سپاه محلی غلبه کرده و این شهر را به مستعمره‌اش تبدیل كند. مانیل، پایتختی که چکیده تمام شهرهای سرزمین فیلیپین است! این شهر با جمعیتی نزدیک به 12 میلیون نفر ازدحام زیادی دارد و اختلافات طبقاتی در آن به وفور مشاهده می شود. در حالی که کودکان فقیر زیادی را در خیابان ها در حال کار کردن می بینید، مراکز خرید مانیل سرشار از ثروتمندان پایتخت است! در عین حال كه منطقه قدیمی شهر هنوز رگ و ریشه‌های تاریخی خود را حفظ کرده است، در محله‌هایی مانند ماکاتی، اورتیگاس و بونیفاکیو می‌توانید جلوه‌های مدرن شهری را بیابید. اگر به دنبال کشف روح خلاق مانیل هستید بهتر است سری به گالری‌ها یا کنسرت‌های موسیقی بزنید. مانیل شهری است با ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف بومی، اسپانیایی، چینی و آمریکایی.

مانیل-پایتخت

مانیل با همه شلوغی، ازدحام، آلودگی و اختلافات طبقاتی که دارد باز هم یک کلانشهر تاریخی، مهم و مدرن است. برای فرار ساعاتی از این شلوغی ها می توانید به پارک ها و باغ های آرام شهر رفته و استراحت کنید. مردم این سرزمین با فرهنگ های متفاوت در کنار هم جمع شده اند و در جشنواره های فرهنگی و مذهبی گوناگون با لباس های رنگی و مختلف به خیابان های شهر می آیند و به مناسبت های مختلف حال و هوای شهر را شاد و سرزنده می کنند. جشن هایی مانند: جشنواره بامبو، کریسمس، جشن سال نوی چینی، جشنواره ایسیدرو.

فیلیپین-مانیل

مانیل همه جوره با رستوران های متنوع از مهمانان خود پذیرایی می کند. می توان به سراغ غذاهای خیابانی رفت و یا در دکه ها که انواع ماهی و تخم مرغ به شیوه های مختلف پخت می شود و مزه های عجیبی دارند را میل نمود. در بشقاب های محلی، غذاهای اسپانیایی، آمریکایی و چینی را میل خواهید کرد و حتی جدا از این نوع غذاخوری ها می توانید به سمت رستوران های شیک همراه با غذاهای درجه یک و بین المللی در مرکز خرید گرین بلت رفته و لذت ببرید.

پیشنهاد می شود برای خرید حتما به دیویسوریا سر بزنید. عموم مردم فیلیپین از تمام نقاط این کشور برای خرید و معامله های اصلی به این خیابان می روند و معمولا در روزهای کریسمس تراکم جمعیت در این بازار بیشتر می شود. جهت اطلاعات بیشتر در زمینه هتل ها و تورها با همکاران ما در آژانس هواپیمایی آرزوی آسمان آبی تماس بگیرید.

مانیل-پایتخت-فیلیپین

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql