بهترین مراکز خرید و رستوران های استانبول کدام هستند

بهترین مراکز خرید و رستوران های استانبول کدام هستند

تاریخ آخرین به روز رسانی: 29 اردیبهشت ، 1399

بهترین مراکز خرید و رستوران های استانبول کدام هستند


مراکز خرید و ساخت رستوران ها، یک ایده بسیار جالب و جوان برای کشوری که بیشتر آن را به قدمت تاریخی می شناسند، بود. در اواخر دهه 80 میلادی کلان شهر استانبول تصمیم به ساخت مجتمع های خرید گرفت و امروزه شمار مراکز خرید استانبول بسیار شده است به گونه ایی که تقریباً در هر محله از شهر می توان شاهد مراکز خرید سنتی و مدرن بود. اکنون میخواهیم به چند نمونه از مراکز خریدی که به محله تکسیم چندان دور نیستند هم اشاره کنیم، چرا که اگر در سفر به استانبول هتل مورد نظرتان در محله تکسیم باشد می توانید از این مراکز خرید به صورت پیاده یا با تاکسی و مترو استفاده و بازدید نمایید. پس با شرکت خدمات مسافرتی  آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا جستجویی دربهترین مراکز خرید و رستوران های استانبول ترکیه داشته باشیم.

آکمرکز Akmerkez

این مرکز خرید با فاصله 8 کیلومتری از میدان تکسیم بنا شده است، مجتمعی  با وسعت 180 هزار متر مربع در چهار طبقه که در سال 1993 با 250 فروشگاه درب های خود را باز گشود، جالب است بدانید این مرکز خرید باتوجه به برخورداری از خدمات حمل و نقل رایگان در سال 1995 بهترین مرکز خرید اروپا و در سال 1996 به عنوان بهترین مرکز خرید در جهان انتخاب شد، علاوه براین جایزه بین المللی طراحی و توسعه را دریافت نمود و در سال 2010 جایزه املاک تجاری اروپا با عنوان بهترین طراحی داخلی را به خود اختصاص داد. این مرکز خرید از بهترین مراکز خرید استانبول می باشد و توریست ها می توانند به راحتی از خدمات این این مرکز خرید استفاده نمایند.

ایستینیه پارک Istinye Park

باید با دید جدید به این مرکز خرید نگاه داشت، هرآنچه را که در تصورتان نیست در این مرکز خرید خواهید یافت، در مساحتی بالغ بر 242 هزار متر مربع، مجتمعی که در آن خیابان ها و پارک ها اصلاً دنیایی دیگر در آنجا در جریان است، مجموعه ای سر پوشیده، اینجا را با نام منطقه مد می شناسند، ساختاری الهام گرفته از معماری تاریخی کشور ترکیه، سر سبز و با شکوه، گویی که معمار این بنا دوستار طبیعت بوده است. کلوپ های ورزشی، مرکز تفریحی برای کودکان و شهربازی و رستوران های مجلل، خیابان های مد، همه و همه  تنها در یک مرکز خرید و در خیابان ساریر یافت می شود، که میتواند انتخاب مناسبی برای گشت و گذار، تفریح و خرید باشد.

بلی..! این دو مرکز خرید تنها نمونه ای از مراکز خرید استانبول هستند اما باید توجه کنید یک مرکز خرید برای شما چه امکاناتی باید داشته باشد هدف شما از انتخاب این مراکز چه خواهد بود زیرا همانگونه که گفته شد استانبول مملو از مراکز خرید مدرن است. اینکه آیا زمانی که مشغول خرید هستید احتیاج به یک بخش برای نگهداری از فرزندتان هستید؟ یا بعد از گذشت زمان برای رفع گرسنگی احتیاج به سالنی پر از غرفه ها و رستوران های متنوع دارید؟
البته شهر استانبول مراکز خرید بسیاری دارد که ممکن است چند تایی از آن ها در نزدیکی هتل تان باشد، جالب است بدانید که بیشتر آنها این امکانات را دارا می باشند.

بهترین رستوران های ترکیه

یکی جذاب ترین بخش های یک سفر، قسمت صرف غذاهای پرطرفدار آن منطقه یا همان اصطلاحا "شکم گردی" می باشد، استانبول یکی از شهرهایی است که حتماً باید با تنوع و غذاهای محبوب مردم آن جا آشنا شوید، اکثراً مردم با دونر یا اسکنر کباب آشنایی دارند اما این که کجا این غذاها را امتحان کنند شاید جای سوال داشته باشد. در ادامه به بررسی بهترین رستوران های استانبول خواهیم پرداخت.

رستوران نیکول

اولین رستوران ترک، که توانست ستاره میشلن (استانداردی بر کیفیت غذا) را به خود اختصاص دهد، اگر چه ستاره میشلن تنها ملاک انتخاب این رستوران نمی تواند باشد، منوی فصلی این رستوران و چشم انداز خارق العاده ای که دارد در کنار سرآشپزی فرانسوی که با عشق غذاهای متنوعی ارائه می دهد همه و همه این رستوران را به مکانی ایده آل تبدیل کرده اند. این رستوران در منطقه بی اوغلو، محله تام تام قرار دارد.

رستوران نیکول

رستوران هونکار

در محله نیشان تاشی رستورانی با نام هونکار در سال 1950 میلادی با غذاهای بسیار خوشمزه افتتاح گردید، این رستوران برای گردگشران از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که کیفیت غذاها در تنوع و تازه بودن آن ها کاملاً قابل تشخیص است، زمانی که وار این رستوران می شوید با یک میز بزرگ پر از غذاهای لذیذ روبرو خواهید شد که می توانید هر کدام را که خواستید انتخاب و میل نمایید.

رستوران بورسا

قطعاً اگر به دنبال غذاهای سنتی کشور ترکیه هستنید، پیشنهاد می کنیم به رستوران بورسا سر بزنید، به محض اینکه وارد این رستوران می شوید، گویی به 90 سال قبل رفته اید، در آنجا اصلاً انتظار غذاهای بین المللی و اروپایی را نخواهید داشت. همه چیز در این رستوران شگفت انگیز است از نوشیدنی ها گرفته تاغذاهای خاص آنجا. لازم به ذکر است که رستوران بورسا در محل هاربیه استانبول واقع شده است.

این سه رستوران تنها چند نمونه از رستوان های محبوب استانبول ترکیه می باشد برای آشنایی بیشتر با روستوران های کشور ترکیه پیشنهاد می کنیم به صفحه رستوران های ترکیه در سایت آرزوی آسمان آبی نگاهی بی اندازید.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql