طولانی ترین دیوار جهان

طولانی ترین دیوار جهان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 اسفند ، 1397

طولانی ترین دیوار جهان

Great Wall of China

مهمترین نماد و جاذبه گردشگری چین، دیوار بزرگ چین می باشد که طولانی ترین و بزرگترین سازه دفاعی در دنیا می باشد که در سال 1987 در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. این دیوار برای همه شناخته شده است و هر کسی اطلاعات کم و بیشی از آن دارد. ولی در ادامه، همراه با آرزوی آسمان آبی، می توانید به اطلاعات خود درباره این دیوار اضافه کنید.

در سال های 206-220 قبل از میلاد، اولین پادشاه چین، برای محافظت از کشور و امپراتوری خود دستور ساخت این دیوار را داد ولی در طی سالیان توسط فرسایش و یا تخریب دشمنان از بین رفته است. در طول سلسله های مختلف این دیوار بارها بازسازی شده است ولی بخش اصلی دیوار چین که در حال حاضر وجود دارد مربوط به سلسله مینگ (1368-1644) می باشد. این دیوار در اصل 50 هزار کیلومتر بوده ولی اکنون فقط 7 هزار کیلومتر از آن باقی مانده است. دیوار بزرگ چین یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا می باشد که در سال 2007 انتخاب شده است.

دیوار-چین

یکی از تصورات اشتباه درباره این دیوار این است که، دیوار چین یک دیوار به هم پیوسته نیست که بتوانید از ابتدا تا انتهای آن را طی کنید، بلکه از ده ها دیوار جدا از هم ساخته شده است که در بعضی از نقاط به هم پیوند خورده اند. با این که دیوار برای حفاظت از کشور چین ساخته شده است، ولی اکثر دشمنان این امپراتوری توانستند از آن عبور کنند. جالب است بدانید برای ساخت این دیوار بیشتر از زندانیان و مجرمین چینی استفاده می شده است و در طول ساخت آن حدود 400 هزار کارگر، جان خود را از دست دادند.

یکی دیگر از تصوارت اشتباهی که درباره دیوار بزرگ چین وجود دارد این است که دیوار چین تنها سازه ساخت بشر می باشد که با چشم غیر مسلح از فضا دیده می شود ولی این ادعا درست نیست و به قول یکی از فضانوردان، دیوار چین از فاصله 180 مایلی ناپدید می شود.

در تور چین خود بی شک از این دیوار عظیم دیدن نمایید و در کنار خود سازه، از مناظر زیبای اطراف آن نیز لذت ببرید. آسمان آبی به شما پیشنهاد می کند در این بازدید، حتماً کفش مناسب پیاده روی بپوشید و دوربین و عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید.

دیوار-چین-پکن

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql