خطرناک ترین کلبه جهان کجاست؟

خطرناک ترین کلبه جهان کجاست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 بهمن ، 1398

خطرناک ترین کلبه جهان کجاست؟

معرفی کلبه سولبای در سوئیس

کلبه ای به اسم سولبای کمی پایین تر از قله کوه ماترهورن در قسمت شمال شرقی آن در کوهستان آلپ در کشور سوئیس قرار دارد، زمانی که به این منظره دیدنی نگاه می کنید ممکن است ساده به نظرتان بیاید ولی از کلبه می توانید کوهستان آلپ و منظره های اطرافش را کامل ببینید که بسیار شگفت انگیز است. کلبه سولبای در ارتفاع چهار هزار متری از کوهستان قرار دارد و از دره ولایس می توانید با یک جاده ی باریک به این کلبه دسترسی پیدا کنید. حتماً این سوال را از خودتان میکنید که این کلبه در چنین جایی چه میکند؟ همراه آژانس مسافرتی آسمان آبی شوید تا اطلاعات بیشتری از این کلبه بدست آورید.

خطرناک-ترین-کلبه-جهان-کجاست

درکوه ماترهورن چندین کلبه دیگر وجود دارد ولی ارتفاع کلبه سولبای از همه بیشتر است و امکان دسترسی به آن نسبت به بقیه مشکل تر است که می توان این کلبه را به منظور یک استراحتگاه برای کوهنوردانی دانست که مسافت طولانی را به این نقطه طی می کنند. این کلبه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اروپا می باشد. کلبه سولبای نزدیک پانصد متر از قله مسافت دارد که دارای چشم انداز خارق العاده و بسیار زیبایی است. کلبه سولبای از خطرناک ترین کلبه های کوه ماتاهورن می باشد که در سال 1915 میلادی در عرض پنج روز به کمک حیوانات ساخته شد، و در سال 1966 هم بازسازی شد  و در نهایت هم در سال 1976 میلادی دارای تلفن اضطراری شد.کلبه سولبای به علت خطرناک بودنش که در جاده ای باریک و کنار دره واقع شده تنها برای کوهنوردان حرفه ای می تواند استراحتگاه باشد که بتوانید از این مسیر طولانی و خطر عبور کنند. رفتن به کلبه سولبای و ماندن و استراحت کردن در آن برای کوهنوردان و ماجراجویان می تواند از هیجان انگیزترین تفریحات باشد که برای یکبار هم که شده دوست دارند این خطرات را برای رفتن به کلبه و ماندن در آنجا را تجربه کنند.

کلبه-سولبای-کوهستان-آلپ-سوئیس

کوهنوردی به اسم ارنست سولبای یک تاجر و مخترع اهل کشور بلژیک بود که دوران بعد از بازنشستگی را بیشتر در کوهستان گذراند، اما در اثر طوفان هایی که در این منطقه شکل گرفت چند نفر کشته شدند در نهایت تصمیم گرفت که کلبه ای برای پناه در این مکان بسازد و از آن موقع این کلبه،  به کلبه سولبای معروف شد. گردشگران بسیاری به خرید تور اروپا به دیدن این کلبه های جالب به کوه های آلپ سفر می کنند.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql