فرودگاه بین المللی آتاترک، استانبول (Istanbul Ataturk Airport)

فرودگاه بین المللی آتاترک، استانبول (Istanbul Ataturk Airport)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 مهر ، 1397

فرودگاه بین المللی آتاترک، استانبول (Istanbul Ataturk Airport)

ترکیه یا بهتر است بگوییم جمهوری ترکیه کشوری اوراسیایی، کوهستانی و نسبتاً پر باران است، این کشور به شکل یک مستطیل به شش کشور آسیایی و دو کشور اروپایی هم مرز می باشد، اگر قصد سفر به پایتخت فرهنگی ترکیه دارید بهتر است مقصد پروازتان را فرودگاه بین المللی آتاترک انتخاب کنید چرا که این فرودگاه با مقاصد و خطوط هوایی بسیاری که در آن انجام می شود نام خود را در میان  فرودگاهای پر رفت و آمد اروپا قرار داده است برای آشنایی بیشتر با این فرودگاه در ادامه با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

استانبول پایتخت امپراطوری رومی ها، کلانشهری در کشور ترکیه، شهری با جاذبه های بسیار، که توانست در سال 2010 عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را به خود اختصاص دهد، تنها شهر بزرگ دنیا که نیمی از آن در اروپا و نیمی دیگر در آسیا قرار گرفته است در این بین تنگه بسفر که دریای مرمره به دریای سیاه متصل میکند میان این دوقاره واقع گردیده که این دو به وسیله 5 پل این شهر را ارتباط می دهد. فرودگاه آتا ترک در قسمت اروپایی شهر استانبول، منطقه ای با نام یشیل کوی و با همین نام در 24 کیلومتری مرکز شهر بنا گردید که در سال 1980 به افتخار اولین رئیس جمهور کشورشان مصطفی کمال آتاترک ، به پاس خدمات وی نام این فرودگاه را به آتاترک تغییر دادند. علاوه بر این که فرودگاه آتاترک با 76 میلیون متر مربع مساحت و با تعداد فراوان پرواز، تنها فرودگاه بین المللی این شهر نیست و فرودگاه دیگری با نام صبیحه گوکچن  (Sabiha Gökçen International Airport)در قسمت آسیایی شهر استانبول واقع شده که در سال 2009 میلادی افتتاح گردید.





 ترمینال های فرودگاه آتاترک

این فرودگاه دارای چهار ترمینال میباشد که از یک دیگر جدا نیستند و با هم در ارتباط میباشند.

ترمینال شماره یک به دلیل ساختار کوچک و قدیمی مربوط به پرواز های داخلی

ترمینال شماره دو با هشت درب ورودی که دارای فروشگاه های بزرگ از برترین برند های  دنیا تا رستوران هایی با تنوع غذایی مختلف را در خود جای نهاده، جالب است بدانید که در سال 2015 با جابجایی شصت میلیون مسافر در رده یازدهم از نظر شلوغترین فرودگاه های جهان در بخش ترافیک مسافربری و رتبه دهم در بخش حمل و نقل بین الملل را به خود اختصاص داده شده است.

ترمینال شماره سه برای پرواز های حمل و نقل باری ساخته و اختصاص داده شده است.

ترمینال شماره چهار برای دیگر شرکت های  عمومی هواپیمایی  تخصیص شده است.

اینترنت به صورت وای فای در تمامی محوطه های این فرودگاه تا 2 ساعت برای مسافرین رایگان می باشد و از آنجایی که نیاز به تماس تلفنی و یا پیام داشته باشید مستلزم این است که یک سیم کارت ترکی تهیه نمائید که در سالن انتظار باجه هایی در این خصوص قرارداده شده است و اگر یک سیم کارت بین الملل دارید با پرداخت هزینه قابل استفاده می باشد، و یا میتوانید در تنظیمات گوشی همراهتان رومینگ را فعال سازی کنید و علاوه بر هزینه تماس، هزینه رومینگ هم روی قبضتان محاسبه گردد.

راه های ارتباطی فرودگاه آتاترک

🚖 تاکسی
اگر قصد دارید با تاکسی با مرکز شهر استانبول بروید بهتر است بدانید نرخ مصوبه تاکسیرانی ترکیه برای ورود به تاکسی 2.95 لیر است و برای هر کیلومتر مبلغ 1.83 لیر به آن مبلغ اضافه میشود، خاطر نشان است که این نرخ در نظر گرفته شده در طی شب و روز هیچ تفاوتی ندارد و به تاکسی ها اجازه ندهید نرخ متفاوتی را از شما طلب کنند.

🚌 اتوبوس
از دیگر وسیله های نقلیه در شهر استانبول که از نظم خاصی برخوردار است که میتوانید از فرودگاه تا مرکز شهر تنها با پرداخت 2 لیر جابجا شوید.

🚇 مترو
مترو در استانبول از ساعت 6 صبح تا ساعت 12 شب فعالیت میکند، همنطور که میدانید صرفه جویی در زمان از مهمترین کارهایی است که در طول سفر خود باید به آن دقت کنید، خصوصاً در شهر پر ترافیک استانبول، مترو در این کلانشهر میتواند انتخاب بسیار خوبی باشد ، خطوط مترو تعداد پنج عدد است و شما تنها با پرداخت  3 لیر یک بلیط مترو خواهید داشت.

 

🏩 اقامت در فرودگاه

فرودگاهای بزرگی در کشورهای گوناگون دارای هتل هایی هستند که در خود یا نزدیک فرودگاها بنا گردیده که فرودگاه آتاترک چندین هتل در این مجموعه و نزدیکی آن برای مسافرین اختصاص داده شده که تمامی این هتل با شعار (ما با زبان شما صحبت میکنیم) خدمات ارائه می دهند که از جمله آنها میتوان اشاره کرد به :

هتل فرودگاه بین المللی(International Airport Hotel) : این هتل در محوطه فرودگاه ساخته شده و برای اقامت در این هتل برای هر سه ساعت اقامت مبلغ 95 تا 110 یورو پرداخت نمائید که این اقامت مستلزم داشتن بلیط پرواز می باشد.

هتل فرودگاه واو(Wow Hotel) : از فرودگاه تا هتل واو تنها پنج دقیقه زمان فاصله دارید و میتوانید از اتوبوس هایی که در ترمینال B مستقر هستند رایگان خودتان را به هتل برسانید.

هتل ایرباس (Air Boss)  : با 7 دقیقه رانندگی از فرودگاه بین المللی آتاتورک به این هتل مجلل خواهید رسید، هتلی زیبا با اتاق هایی بزرگ و بالکن هایی که منظره ای از شهر را به نمایش گذاشته اند، رستورانی در پشت بام که در آنجا می توانید از طعم غذا های بین الملل با منظره ای زیبا لذت ببرید ایستگاه مترو Sefakoy در 3 کیلومتری و ایستگاه مترو Kucukcekmece در 6 کیلومتری این هتل واقع شده است.


هتل رادیسون بلو کنفرانس (Radisson Blu Conference & Airport Hotel): ای هتل دارای شاتل رایگان تا فرودگاه آتاترک می باشد و در فاصله دو کیلومتری از فرودگاه قرارگرفته است ،تا ایستگاه متروی Sefaköy تنها 2 دقیقه فاصله دارد این هتل در کمتر از 2 کیلومتر با مرکز نمایشگاه CNR و مرکز تجارت جهانی واقع شده است و مرکز نمایشگاه Tuyap در 19 کیلومتری این هتل قرار دارد و تا  مرکز تاریخی استانبول تا این هتل  21 کیلومتر فاصله می باشد.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql