قلعه مالبورک (Malbork) در کشور لهستان

قلعه مالبورک (Malbork) در کشور لهستان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 بهمن ، 1398

قلعه مالبورک (Malbork) در کشور لهستان

معرفی قلعه مالبورک | Malbork

لهستان یکی از زیباترین کشور های اروپایی است که گردشگران زیادی با خرید تور اروپا به دیدن آن کشور سفر می کنند.جاذبه های گردشگری لهستان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اروپا محصوب می شود. یکی از این جاذبه های گردشگری قلعه مالبورک Malbork پایتخت شوالیه های تایتونی و به عنوان مقر فرماندهی در سال 1274 ساخته شد، اکنون این قلعه در Civitas Beatae Virginis در شمال کشور لهستان واقع شده است، این قلعه در نزدیکی قلعه ماریانبورگ Ordensburg Marienburg بنا شد. این دو قلعه به زبان های آلمانی و لهستانی به نام مریم مقدس نامگذاری شده اند، همچنین قلعه مالبورک به دلیل استحکام و موقعیت استراتژیکی خود به عنوان بزرگترین قلعه گوتیک اروپا معروف گردید. در طی جنگ های 13 ساله در سال 1457 قلعه ماریانبورگ توسط سربازان حکومت بوهمیا که سرزمینی پادشاهی در قلمرو امپراتوری روم اشغال شد و سربازان در عوض پاداشی چشم گیراین قلعه را به کازیمیر پادشاه لهستان واگذار کردند.

مجسمه-پادشاه-کازیمیز-در-مالبورک

شهر مارینبورگ آرام آرام در کنار این قلعه و رودخانه نوگات شکل گرفت، رودخانه ای که در آن رگه هایی از طلا وجود داشت و برای این شهر تجارت طلا را به ارمغان آورد. طی 230 سال این قلعه دچار تغییراتی شد و در واقع می توان گفت این قلعه دیگر ظاهر قرون وسطایی خود را نداشت و گویی 3 قلعه به ترکیب هم درآمده باشند، اما با این حال بزرگترین قلعه آجری در جهان و یکی از چشمگیر ترین قلعه های موجود در اروپا است.

قلعه-مالبورک-در-کشور-لهستان


این شهر پس از جنگ جهانی اول، بحران اقتصادی را پشت سر گذاشت و ساکنین آن طی یک رأی گیری که به آلمان بپیوندند  یا لهستان بر این شد که تحت شرایط معاهده ورسای این شهر میان لهستان، آلمان و دولت آزاد دانزیگ  قرار گیرد. تا اینکه در سال 1933 نازی ها به قدرت رسیدند و پس از حمله آلمان به لهستان با دستگیری رهبران اقلیت آن کشور لهستان را زیر سلطه خود بردند. اگر چه روزگار خوش برای این قلعه هیچ گاه طولانی نبود زیرا که در جنگ جهانی دوم  بیش از 50% از آن تخریب گردید، اما در طول جنگ توسط آلمانی ها بازسازی شد. اکنون این قلعه و موزه آن به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو در اروپا قرار دارد. و همه ساله هزاران گردشگر تور اروپا به دیدن این بازدید از این قلعه زیبا به لهستان سفر می کنند.

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql