باغ گل دبی، معجزه ای در دل کویر

باغ گل دبی، معجزه ای در دل کویر

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 شهریور ، 1398

باغ گل دبی، معجزه ای در دل کویر

باغ معجزه گل دبی Dubai Miracle Garden 

باغ معجزه گل دبی در زمینی به مساحت 72 هزار متر مربع، هزینه ای حدود 40 میلیون درهم را در برداشت. در سال 2015 باغ گل معجزه دبی جایزه گلدن توریسم را دریافت و نام خود را به دلیل دارا بودن بلندترین مجسمه گل آرایی شده در دنیا در کتاب گینس ثبت کرد. دبی، از شهرهای مدرن امارات می باشد که طی چند سال اخیر با پیشرفت های فراوان، تفریح و امکاناتی که در نظر گرفته به یکی از مقاصد گردشگری در میان مسافران تبدیل شده است. دبی جاذبه های گردشگری دارد که نمونه آنها را در هیچ کجای دنیا نمی توانید پیدا کنید، یکی از این جاذبه ها باغ گل معجزه دبی می باشد که با حدود 45 میلیون گل در دل کویر، در نوع خود بسیار شگفت انگیز می باشد. در ادامه مطلب آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی شما را به گردش در میان این باغ زیبا خواهد برد پس با ما همراه باشید.

از نکات مهمی که باید برای بازدید از این باغ در نظر داشته باشید این است که باغ معجزه گل دبی در فصل تابستان به دلیل دمای بالای هوا و کاشت مجدد گل ها بسته می باشد. باغ گل معجزه دبی که از بزرگترین باغ گل های جهان است تا بحال نام خود را دوبار در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسانده است. در کنار این باغ گل زیبا یک باغ پروانه دبی نیز وجود دارد که در آن می توانید هزاران گونه پروانه زیبا و رنگارنگ را از سراسر دنیا ببینید. شما برای بازدید از این جاذبه زیبا می توانید با خرید تور دبی به این شهر مدرن و زیبا بروید و از آن دیدن کنید. باغ گل دبی در سال 2013 و در تاریخ 14 فوریه همزمان با روز عشق افتتاح شد و در مدت تنها یک ماه توانست میزبان 2 میلیون بازدید کننده از سراسر دنیا باشد.

ایده اولیه ساخت باغ گل دبی توسط یک بازرگان اهل اردن به نام عبدالناصر رحال بیان شد و شرکت آکار مسئولیت ساخت آن را پذیرفت. بهترین زمان برای بازدید از باغ گل معجزه در فصل زمستان و بهار می باشد و تعطیلی آن تقریبا از اواسط خرداد تا شهریور و گاهی تا پاییز به طول می انجامد. از نکات مهم در بازدید از این جاذبه زیبا در سفر به دبی می توان به ممنوعیت همراه داشتن هرگونه غذا و خوراکی، ممنوعیت دوچرخه سواری و نشستن بر روی چمن ها اشاره کرد.

در محوطه اصلی باغ گل معجزه دبی حدود 11 میلیون دلار هزینه شده و بخش هایی از جمله هفت ستاره، هفت قلب، هفت هرم و پرچم امارات متحده در آن گل آرایی شده اند. زمانی که در حال قدم زدن در این باغ زیبا هستید راهروهایی را می بینید که طاق آنها با گل هایی بینظیر و زیبا تزئین شده است. یک تونل چتر نیز در باغ وجود دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست. در سال 2015 در محوطه ای به مساحت 1800 متر مربع به پروانه ها اختصاص داده شد که بصورت دایره ای شکل و سرپوشیده حدود 15000 گونه مختلف پروانه از 26 ناحیه مختلف دنیا را در خود جای داده است.

در بخش دیگری از باغ بازدیدکنندگان می توانند براحتی انواع سبزیجات و میوه های پرورش داده شده را بچینند و نوش جان کنند و خبر خوب این است که در آینده یک باغ انحصاری توت فرنگی در این مجموعه افتتاح خواهد شد. در گوشه ای دیگر یک هواپیمای ایرباس پوشیده از گل را می بینید که توجه تمامی افراد را به خود جلب می کند. از دیگر زیبایی و دیدنی های باغ می توان به معروف ترین شخصیت کارتونی والت دیزنی یعنی میکی ماوس،یک ساعت با قطر 13 متر که بطور کامل با گل و گیاهان واقعی ساخته شده و یک خرس تدی که با توجه به افتتاح باغ در روز عشق ساخته شده است را مشاهده کنید.

شما می توانید در سفر به شهر زیبای دبی با اتوبوس، مترو و تاکسی خود را به این جاذبه گردشگری زیبا برسانید و از آن بازدید کنید.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql