تکس فری چیست؟

تکس فری چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 دی ، 1397

تکس فری چیست؟

در سفر های خارجی مخصوصا هنگام خرید حتما واژه تکس فری به گوشتان خورده است. در ادامه مطلب آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی قصد دارد تا شما را با واژه تکس فری یا همان بدون مالیات و مزیت های آن آشنا کند، پس با ما همراه باشید.

اگر از دوستداران خرید باشید حتما در سفرهای خارجی خود واژه تکس فری را شنیده اید. حالا ما می خواهیم این واژه محبوب مخصوصا نزد خانم ها را با شما بررسی کنیم. در برخی کشورهای توریستی یکی از امتیازاتی که برای گردشگران و مسافران در نظر گرفته شده این است که از قانون مالیاتی آن کشور معاف می شوند. همانطور که می دانید در هر کشوری بر روی اقلام و اجناس مختلف مالیات در نظر گرفته شده است، اما در حال حاضر برخی از کشورها برای جذب توریست و گسترش و رونق صنعت گردشگری، قانونی اعمال کرده اند که طبق آن خریداران مالیاتی را که برای خرید یک کالا پرداخت کرده اند در زمان بازگشت به کشورشان می توانند در فرودگاه پس بگیرند.

در زمان های گذشته سیستم تکس فری در کشورهای توریستی وجود نداشت و به همین خاطر گردشگران خارجی تمایلی به خرید نشان نمی دادند و ارزی وارد کشورها نمی شد. اما با گذشت زمان و اعمال قانون منع مالیات برای مسافران خارجی، مردم تمایل بیشتری به خرید نشان می دادند و کشورهایی که این قانون را دارند در کنار فروشگاه های خود برچسب تکس فری نصب می کنند تا به مسافران یاد آوری کنند که در صورت خرید صفر درصد مالیات به اجناسشان تعلق می گیرد.

برای اطلاع از قانون تکس فری در هر کشور می توان به سایت دولتی آن و یا از سفارتخانه ها پرس و جو کرد. حتی می توانید در زمان ورود به هر فروشگاه از فروشنده ها سوال کنید که آیا فروشگاهشان شامل قانون تکس فری می شود یا خیر. اگر می خواهید از این قانون بهره مند شوید باید حتما هنگام خرید یک فرم از فروشگاه دریافت کنید. این فرم که حاوی اطلاعاتی از جمله نام و نام خانوادگی و محل اقامت و گاهی شماره پاسپورت شما می باشد در 3 نسخه تنظیم و به شما تحویل داده می شود. در مرحله بعد و زمان خروج از کشور شما باید این فاکتورها را به بخش Tax Free تحویل دهید و اجناس خود را برای بازرسی آماده کنید.

پس از بازرسی و در صورت تایید ماموران گمرک، مهری بر روی فاکتور شما زده می شود و پس از آن می توانید چمدان خود را به بخش بار تحویل دهید پس حتما به خاطر داشته باشید که قبل از تحویل چمدان کار تکس فری را انجام دهید. پس از تحویل چمدان و عبور از قسمت کنترل پاسپورت دوباره به بخش Tax free مراجعه کنید و با ارائه فاکتورهای مهر شده مبلغ مورد نظر را دریافت کنید. شما با توجه به قوانین آن کشور می توانید مبلغ دریافتی خود را به دلار و یا پول رایج آن کشور دریافت کنید.

مطالب مرتبط

نظرات یا پیشنهادات

به این صفحه امتیاز دهید
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql